Tellüryen Dram

  • 17 Eylül 2022 / 15.00
  • 19 Kasım 2022 / 15.00

netmen: Riar Rizaldi
2020, 21', renkli
Endonezyaca; İngilizce, Türkçe altyazılı 

Riar Rizaldi’nin Tellüryen Dram’ı, Hollanda Doğu Hint Adaları’ndaki Malabar Radyosu’nun 1923’te gerçekleşen, yerli işçileri Batı Java’daki iki dağ zirvesini temizlemek zorunda bırakan açılışı ile 2020’de, Endonezya hükümeti tarafından tarihi alan ve turistik cazibe merkezi olarak yeniden açılması arasında geçiyor. Ünlü sözde antropolog Dr. Munarwan’ın unutulmuş bir metninden yola çıkarak kurgulanan film; sömürgesizleştirme, jeosantrik teknoloji ve iletişimin tarihselliği kavramlarına değiniyor.

17. İstanbul Bienali

Mezarlık

17. İstanbul Bienali

Atımı Jalebi Yemeye Götürmek

17. İstanbul Bienali

Arkadaşımın Evi Nerede?

17. İstanbul Bienali

Fotoğraflar Çekmek

17. İstanbul Bienali

Yamyam Turları

17. İstanbul Bienali

Vampir-Cuadecuc

17. İstanbul Bienali

Çiftçiler

17. İstanbul Bienali

Pasifik 3, 2, 1, Sıfır (1. Bölüm)

17. İstanbul Bienali

şimdi tam zamanı. (I+II)

17. İstanbul Bienali

{senin yemin şarkı söyleyebiliyorsa, avcı elbet gelecektir} Yaprakların Arasındaki Gölgeler Gibi

17. İstanbul Bienali

Peyzaj #4: Dünya Nasıl Geliştirilir

17. İstanbul Bienali

Panduranga’dan Mektuplar

17. İstanbul Bienali

Europium

17. İstanbul Bienali

Tellüryen Dram

17. İstanbul Bienali

Post-Militer Sinema

17. İstanbul Bienali

Varoluşunuzun Doğasına Dair Bazı Sorular

17. İstanbul Bienali

Olta var balık yok

17. İstanbul Bienali

Çamur Adam

17. İstanbul Bienali

Kutuptan Ekvador’a

17. İstanbul Bienali

Geri Dönen Ruhlar

17. İstanbul Bienali

Keşif Gezisi İçeriği

17. İstanbul Bienali

Leviathan

Marcel Dzama’dan Pera Müzesi İçin 5 Albüm ve 5 Film Önerisi

Marcel Dzama’dan Pera Müzesi İçin 5 Albüm ve 5 Film Önerisi

Kanadalı sanatçı Marcel Dzama, illüstrasyon, video ve yerleştirme çalışmalarında müzik ve sinemaya sıkça başvuran bir isim. Pera Müzesi’ndeki “Ay Işığıyla Dans” başlıklı sergisi vesilesiyle, Dzama bu kez yaratıcı dünyasını besleyen kişisel bir izleme ve dinleme listesini sanatseverlerle paylaşıyor. Dzama’nın seçkisi, izleyiciyi bir sanatçının zihninde gezinmeye davet ederken, hem onun sanatsal referanslarını hem de kişisel tutkularını görünür kılıyor.

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.

İstanbul: Öncesi & Sonrası

İstanbul: Öncesi & Sonrası

Suna ve İnan Kıraç Vakfı Fotoğraf Koleksiyonu’ndan seçtiğimiz, 1850’lerden 1980’lere tarihlenen İstanbul fotoğraflarındaki manzara ve mekanları, bu yerlerin günümüzdeki görünümleriyle birlikte sunuyoruz!