Yarışma: Between Motion and Stillness

As In A Land, A Vagary

Yönetmen: Giuseppe Boccassini
Almanya, 2020, 15', HDD, renkli
Diyalogsuz

Görüntülerin içinde değil, aralarındaki ayarlamalar olarak film, sistematik olarak içinden kaydığı şeylerin gizli kıvrımları boyunca geçici olarak gezinir. Çevresi tarafından fagosite edilen film, etrafındaki canlı görünen her şeyin içinde kaybolur. Ufka bakan, ancak yine de yüzeye inen bu tür metamorfozlar, onları bir şekilde belirsiz ve tekil kozmolojiler olarak koşulsuz olarak ayıran o tuhaf ikiciliğe saygıdan dolayı, şeylerin mahrem doğasıyla ilgili değildir.

Fracture

Yönetmen: Laura Kraning
ABD, 2019, 4', HDD, renkli 
Diyalogsuz  

Fracture, ağaç kabuğu, taşın çatlak ve yarıkları, kare kare, kesişen zaman dilimleri olarak eklenip katmanlanırken, durgunluk ve hareket arasındaki kaymaları araştırır. İki yıl boyunca toplanmış ve bir araya getirilmiş, ağaç dallarının ve tabakalı kayaların yaralı yüzeyleri, mermer levhalar ve yosun kümeleriyle çarpışarak, ışıldayan dallardan ve parçalanmış yanardöner damarlardan oluşan titrek bir serapta kristalleşir.

Origami Tutorial

Yönetmen: Heehyun Choi
ABD, 2020, 6', HDD, renkli 
İngilizce; Türkçe altyazılı 

Bir kağıdı defalarca katlarken hiç ummadığınız bir yerle tanışacaksınız. Görüntü nedir? Gerçek nedir? Film nedir?

The Photoplay Obeys The Laws Of The Mind

Yönetmen: Gloria Chung
İngiltere, 2017, 8', HDD, renkli
Diyalogsuz 

Zaman yolculuğu için en yakın şeyi -hareket eden imajları- kullanarak ışık, hareket ve kütleyle ilgili sorular sormamız gerekir.. Işık zamanı uzatır mı, durur mu, tersine mi çevirir? Hareket, zaman deneyimimizi değiştirir mi? Kütle zaman algımızı çarpıtır mı?  

Selected Milk (Added from Reconstituted Milk Powder Whole Pasteurized Homogenized)

Yönetmen: Alfonso Camarero
İspanya, 2020, 20', HDD, renkli 
İngilizce; Türkçe Altyazılı 

Selected Milk (Added from Reconstituted Milk Powder Whole Pasteurized Homogenized) süpermarketlerde karton kutu satanlar için el kitabı niteliğindedir. Sahneler, bir süt kartonu satıcısının şartlarını yerine getirmeyen potansiyel bir satıcının hayatındaki flaşları yansıtıyor.

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panel: Arşivi Yeniden Düşünmek

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Colombian Highlights

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Emerging Artists

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Hambre

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Nomadica

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Portraits - KLEX

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Tech-Myth

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 1

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 2

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 3

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Analog Works

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Animation - I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Animation - II

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Between Motion and Stillness

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Essay-I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Essay-3

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Essay-4

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Ethnogeographic

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: First Experiments

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Found Footage – I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Fresh Air-I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Fresh Air-II

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Memory Boom

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Personal Cinema

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: A Machine to Live In

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Özel Gösterim: When Forever Dies

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Eyes/Eyes
Eyes/Eyes

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Ailleurs Partout

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: The Personal Life of a Hole

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: This is China Of A Particular Sort, I Do Not Know

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Top Ten Designers

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Autumnal Sleeps

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Inside The Outset - Evoking A Space of Passage

Yılbaşının Öteki Yüzü: <br> Pera Film'den Alternatif Yılbaşı İzleme Listesi

Yılbaşının Öteki Yüzü:
Pera Film'den Alternatif Yılbaşı İzleme Listesi

Pera Film yeni yıl yaklaşırken, Hollywood'un zamansız klasiklerinden modern sinemanın unutulmaz örneklerine uzanan 10 filmlik bir alternatif izleme listesi sunuyor.

Bir Dönüm Noktası Olarak “Yılbaşı”: <br>Pera Film'den Alternatif Yılbaşı İzleme Listesi

Bir Dönüm Noktası Olarak “Yılbaşı”:
Pera Film'den Alternatif Yılbaşı İzleme Listesi

Yeni yıl, sadece takvimdeki bir değişiklikten ibaret değil. Geçmişin ağırlığının hissedildiği bazen de geleceğin belirsizliğiyle yüzleşildiği bir dönüm noktası olabilir. Pera Film bu yılbaşında, beyazperdenin umut, pişmanlık, nostalji ve yeni başlangıçlar etrafında şekillenen hikâyelerine odaklanıyor.

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı saray ve konak haremlerinde kahve ikramı törenle yapılırdı. Önce gümüş tatlı takımı ile tatlı (reçel) sunulur, ardından kahve ikramı başlardı. Kahve güğümü, tombak, gümüş veya pirinçten yapılmış, ortasında kor ateş bulunan ve kenarlarına takılı üç zincirden tutularak taşınan sitile oturtulurdu. Sitil örtüsü ise, yuvarlak, atlas veya kadifeden, sırma, sim, pul, hatta inci ve elmas işlemeli olurdu.