Çevrimiçi Konuşma
Osmanlı Minyatür Sanatında Parçalı Mimari Mekân Anlayışı:
Kültürler Arası Etkileşimler ve Zaman Ötesi İlişkiler

Pera Yetişkin
18+

  • 16 Eylül 2020 / 19.00

Konuşma “Osmanlı gözünün” aşina olduğumuz 5 asırlık modern dünya görüşünün kökeni olan “Rönesans gözüyle” karşılaştırılmasıyla başlıyor. İki farklı medeniyetin yüz yüze geldiği Macar şehirlerinin çeşitli tasvirlerini kıyaslayarak Osmanlıların hayal dünyasını oluşturan şehir tasavvurlarını inceliyoruz. Bu kendine özgü mekân anlayışının kuramsal ve metafizik alt yapısını da Ömer Hayyam’ın mekâna getirdiği esnek geometrik tanım ve Batı’nın faydacı tezlerine karşı Konstantiniyye’nin mimariye getirdiği doğaüstü tanım aracılığıyla ortaya çıkarıyoruz. 

Modern dünya algısına direnen Osmanlı gözünün mekânsal dinamikleri ve dijital dönem mimarisinde gördüğümüz eğilimler arasındaki benzerlikleri karşılaştırmalı örneklerle inceliyoruz. Elişi döneminde insanın doğaüstü hayalleriyle yükseltilen mekândan, yapay zekânın insanüstü hesaplamalarıyla yükseltilen mekâna geçtiğimiz günümüzde, mimarları ve kent sakinlerini bekleyen köklü değişimleri ve muhtemel gelecekleri keşfediyoruz. “Dijital zanaat” kavramını ve minyatürlerdeki mekân anlayışını geleneksel sanat tarihi yöntemleri yerine 3 boyutlu modelleme, animasyon ve origami gibi deneysel ve dijital araçları temel alan yöntemlerle inceliyoruz.

Konuşma sonunda katılımcılara, kendi maket minyatürlerini yapabilecekleri bir origami çizimi ve yapım kılavuzu (pdf) dijital olarak yollanacaktır.

Konuşmacı: Mete Kutlu
İlişkili Sergi: Minyatür 2.0, Güncel Sanatta Minyatür

Kontenjan: 90 kişi

Etkinlik ücretsizdir, rezervasyon gereklidir.
Etkinlik sonunda katılımcılara e-posta aracılığıyla katılımcı belgesi gönderilecektir.
Etkinlik Zoom Meeting uygulaması üzerinden gerçekleşecektir. Atölyelerin linki sadece biletli katılımcılarla paylaşılmaktadır. Katılımcıları görmek ve kişiye özgü yönergeler verebilmek amacıyla kameranızın ve mikrofonunuzun açık olması gerekmektedir. Rezervasyon yapan her katılımcı bunu kabul etmiş sayılır.

Mete Kutlu Hakkında

Mete Kutlu, Paris’te yaşayan Türk bir mimar ve görsel sanatçı. Çalışmalarında sanat tarihi ve dijital teknolojileri çağdaş mimaride buluşturmayı hedeflemekte. Deneysel bir yaklaşımla hazırladığı görsellerle tarih boyunca farklı kültürlerin insan ve doğa arasında kurguladığı çeşitli ilişki biçimlerini bugüne taşıyor.  Lise eğitimini Robert Koleji’nde tamamladıktan sonra Paris-Malaquais Mimarlık Okulu’nda lisans ve yüksek lisans eğitimini tamamladı. Bir süre kendi giyim markası için sanat yönetmenliği yaptı. Japonya, Güney Kore ve Çin’de çeşitli tasarım ve mimarlık şirketlerinde çalıştıktan sonra, 2019’da Paris-Est Üniversitesi ve Şangay Tongji Üniversitesi’nde mimari doktorasına başladı. Bir süre Fransız Kültür Bakanlığı’nda grafik tasarımcısı olarak çalıştı. Roma’da Villa Medici ve İstanbul’da Fransız Sarayı gibi saygın kurumlarda misafir sanatçı ve araştırmacı olarak Bizans ve Osmanlı’ya ait minyatürleri dijital tasarım araçlarıyla yeniden yorumladı. Şu anda Kartaca’da bulunan Afrika Roma mozaiklerinin yükseltilmiş gerçeklik aracılığıyla antik Roma villalarında sergilenmesi üzerine bir tablet uygulaması hazırlamakta. Aynı zamanda Paris-Belleville Mimarlık Okulu’nda öğretim görevlisi olarak kent tasvir biçimleri üzerine ders vermektedir.

Çevrimiçi Konuşma
Osmanlı Minyatür Sanatında Parçalı Mimari Mekân Anlayışı:
Kültürler Arası Etkileşimler ve Zaman Ötesi İlişkiler

yükleniyor.. Yükleniyor...
yükleniyor... Yükleniyor...
yükleniyor.... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Buram Buram Kahve Kokan 17 Instagram Hesabı

Buram Buram Kahve Kokan 17 Instagram Hesabı

Kahve o kadar uzun zamandır bizimle ki, onsuz bir sosyal yaşamı düşünmek güç. Hatta sanki onunla hiç tanışmasaydık da “Bu hayatta bir şey eksik ama adını koyamıyorum.” gibi bir hisse kapılırdık. Şakası bir yana, sizce nasıl oldu da kahve insanlık tarihinin farklı dönemlerinde hep kendine has bir yer edinmeyi ve gündelik yaşamımızda bu denli kök salmayı başardı?

Kitsch ve Kitle Kültürü <br>  Umberto Eco

Kitsch ve Kitle Kültürü
Umberto Eco

Doğrudan bir etkiyi amaçlayan bir iletişim olarak Kitsch'in tanımı, kuşkusuz, onu kitle kültürü ile özdeşleştirmeye ve avantgarde'ın öne sürmüş olduğu "yüksek" kültürler diyalektik bir karşıtlık içine koymaya yardımcı olmuştur. 

Akıl Çağı’ndan “Kaplumbağa Terbiyecisi”ne

Akıl Çağı’ndan “Kaplumbağa Terbiyecisi”ne

1 Mayıs 1906 tarihinde Paris Grand Palais’de açılan Salon sergisinde bir Osmanlı ressamının da eseri yer almıştı. Bu, Osman Hamdi Bey’in “Kaplumbağa Terbiyecisi” ismiyle tanınmış olan resmiydi.