Çizgi Hikayeler: Yaratıcı Yazma

Öğretmenler

  • 15 Şubat 2022 / 19.30

Bu atölye çalışmasında farklı disiplinlerdeki öğretmenlerle, öğrencilere farklı bakış açıları kazandıracak, yaratıcı düşünmeyi arttıracak ve öğrencileri motive edecek yaratıcı yazma etkinliklerini keşfedeceğiz. Öğretmenlerle, sergide yer alan eserler hakkında bilgi ediniyor, çizgi romanlardan ilhamla yaratıcı yazma çalışmaları gerçekleştiriyoruz. Atölyede önce “Yaratıcı yazma çalışması neden önemli?”, “Yaratıcı yazma öğretilebilir mi?”, “Derste nasıl kullanabiliriz?” sorularını katılımcılarla birlikte cevaplıyoruz. Ardından farklı yaratıcı yazma etkinliklerini deneyimliyoruz. Atölyenin sonunda katılımcılarla, sınıfta öğrencileriyle uygulayabilecekleri etkinlik fikirleri üzerine bilgi paylaşımı yapıyoruz.

İlişkili Sergi: “İstanbul’da Bu Ne Bizantinizm!”: Popüler Kültürde Bizans

Malzemeler
Kağıt
Kalem 

Eğitmen: Eva Büyüksimkeşyan
Kontenjan: 50 kişi
Süre: 90 dakika  

“İstanbul’da Bu Ne Bizantinizm!”: Popüler Kültürde Bizans sergisine yönelik Öğretmen Rehber Kitapçığı'na ulaşmak için tıklayınız.

Etkinlik sonunda katılımcılara e-posta aracılığıyla katılımcı belgesi gönderilecektir. Zoom Meeting uygulaması üzerinden gerçekleşecek etkinlikte, rehber eşliğinde yapılan çevrimiçi sergi turundan sonra, sergiye yönelik atölye çalışması yapılacaktır.
Katılımcıları görmek ve kişiye özgü yönergeler verebilmek amacıyla kameranızın ve mikrofonunuzun açık olması gerekmektedir. Kayıt olan her katılımcı bunu kabul etmiş sayılır.
Etkinlik ücretsizdir, rezervasyon gerekmektedir.

Detaylı bilgi: ogrenme@peramuzesi.org.tr

Eva Büyüksimkeşyan Hakkında

Dream2Edu (Düşünce Dükkanı)’nın kurucusu olan Eva Büyüksimkeşyan, 1989 Marmara Üniversitesi İngiliz Dili ve Eğitimi bölümünden mezun oldu. Halen Bilgi Üniversitesi Hazırlık Bölümünde çalışıyor. 2009’dan bu yana teknolojiyi hem sınıfında etkin bir biçimde kullanıyor, hem de teknolojinin derslere entegrasyonu hakkında yapılan çeşitli yurt içi ve yurt dışı konferans ve workshoplara konuşmacı olarak katılıyor. 2010 yılında meslek yaşamında yeni bir kapı aralayıp, öğretmen eğitmeni olmak için BritishSide, Yorkshire’da English Language Training ve daha sonra Sabancı Üniversitesi’nin düzenlediği SLTEP kurslarına katıldı. İngilizce dil eğitimi, dijital araçların sınıfta kullanımlarını anlattığı 2009’dan bu yana düzenli güncellediği A Journey in TEFL (www.evasimkesyan.com) isimli bir bloğu var.

yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Kapriçyolar

Kapriçyolar

1729 tarihli Akademi Sözlüğü’nde kapris şöyle tanımlanıyordu: “düşünceden (niyetten) yola çıkarak oluşturulmuş, genellikle olağan ve yaygın kurallara uymayan yargı. Caput ve Hecho sözcüklerinin bileşimi olduğu sanılmaktadır, kendi kafasından yapılmış (kendisi tarafından yaratılmış) anlamı taşır; ancak olasılıkla İtalyanca Capricio sözcüğünden alınmıştır. 

Narın Rengi, Bereketi, Kaderi: Sergey Parajanov

Narın Rengi, Bereketi, Kaderi: Sergey Parajanov

Pera Müzesi, 2014′ten bu yana eleştiri ve inceleme yazılarının yanı sıra çeviriler aracılığıyla internet mecralarında nitelikli ve kapsamlı bir kültür gündeminin izini süren vesaire iş birliğiyle yeni bir yazı sunuyor.  Keyifli okumalar dileriz!

Öğrendiğim 10 Şey: Narın Rengi

Öğrendiğim 10 Şey: Narın Rengi

Narın Rengi’nin yönetmeni Sergey Parajanov, Gürcistan’ın Tiflis şehrinde doğmuş olsa da, aslen Ermeni’ydi. Sayat-Nova ile kendini ruhen yakın hisseden Parajanov, çok sayıda kültüre ev sahipliği yapan Transkafkasya ile arasındaki bağ sebebiyle, ozanın yaşamını beyaz perdeye aktaracak ideal sanatçı olduğuna inanıyordu