Polimer Kil ile Serbest Tasarım
Sanatçı Atölyesi: Metehan Törer

Pera Yetişkin

  • 1 Mart 2024 / 19.00

Atölye, nesnelerin yardımıyla hatırlananlara odaklanan Gelecek Hatıraları sergisine, “Yeryüzüne Doğanlar” adlı yerleştirmesi ile katkıda bulunan ve otobiyografik bir anlatı diliyle seramik figürler üreten sanatçı Metehan Törer yürütücülüğünde gerçekleşiyor. “En sevdiğimiz objeler hangileri? Neden bazı objeleri biriktirme ve sergileme ihtiyacı duyarız?” gibi sorular etrafında ilerleyen atölye, katılımcılara objelere farklı bakış açılarından yaklaşma ve sanatçı eğitmenliği eşliğinde polimer kil kullanarak yeni form arayışlarını keşfetme olanağı sunuyor.

Atölye Yürütücüsü: Metehan Törer
Kontenjan:
10 kişi
Süre:
90 dakika

Atölye başına katılım bedeli: 300 TL
Öğrenciler için atölye başına katılım bedeli:
150 TL (Katılımcıların girişte öğrenci kartlarını göstermesi rica olunur.)

Etkinlik Pera Müzesi’nde (yüz yüze) gerçekleşecektir.
Detaylı bilgi: ogrenme@peramuzesi.org.tr

Metehan Törer Hakkında
(1990, Ankara) Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Seramik bölümünden 2014-2018 yılında mezun oldu. 2018 yılında Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü'nde yüksek lisans eğitimine başlayan Törer, 2021 yılında “Sanatta Cinsiyet ve Kimlik Tartışmasında Akışkanlık Arayışı” başlıklı tezini yazarak yüksek lisans eğitimini tamamladı. İlk kişisel sergisi “Transobje” Galeri Siyah Beyaz, Özel Şeyler, Ankara’da (2020) açmıştır. İkinci kişisel sergisini olan “Teratoma” ise Evliyagil Dolapdere, İstanbul’da (2022) açmıştır. Sanatçının yer aldığı karma sergiler ve projeler arasında; “Kusmak” Galeri Siyah Beyaz, Ankara (2019), “Venus in Fur” Martch Art Project, Istanbul (2020), “Crystal Chateau” Evliyagil Museum, Ankara (2020), “Yer Parça” Ka Atölye, Ankara (2021), “Devoyé” Martch Art Project, Istanbul (2022), “Çark” Karşısanat Çalışmaları (TTW), İstanbul (2022), “Re Image Morning After Dark” Galeri Kairos İstanbul (2022),  “Powerplay, Plesure and Gain” Gessneralle, Zürih (2022), “Karmacoma”, Anna Laudel, Zai, Bodrum (2023) öne çıkmaktadır.

yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Janine Antoni Bana Bak!

Janine Antoni Bana Bak!

Janine Antoni, 1990’larda, kimlik inşası meselesine odaklanmaya başladı. Yala ve Sabunla isimli yapıtını, klasik heykel geleneğine uygun olarak, doğrudan kendi bedeninden aldığı kalıptan yola çıkarak yaptı. Bu büstleri sıra dışı kılan ise, sabun ve çikolata gibi tüketim maddelerinden yapılmış olmaları.

Jean-Michel Basquiat Bana Bak!

Jean-Michel Basquiat Bana Bak!

New York sokaklarında hicivli graffitilerinin belirlemeye başladığı 1977’den 1988’deki zamansız ölümüne kadar Jean-Michel Basquiat neo-ekspresyonizm çizgisinde son derece etkili yapıtlar üretti. Bütün çalışmalarında olduğu gibi, şematik fırça darbeleriyle yapılmış bu kara maske de sanat, edebiyat, popüler kültür ve Karayip geleneğine birçok gönderme barındırıyor.

Kimliğe İlişkin Uzlaşımlar

Kimliğe İlişkin Uzlaşımlar

Portreler, kaçınılmaz olarak toplumsal tanınmaya ve ideolojik değişikliklere tabidir. Bu alanda yer alan eserler, toplumsal cinsiyet ve ırka ilişkin kültürel uzlaşımların yanı sıra film yıldızlarının imajlarında işleyişte olan estetik stratejileri sorguluyor.