Polimer Kil ile Serbest Tasarım
Sanatçı Atölyesi: Metehan Törer

Pera Yetişkin

  • 1 Mart 2024 / 19.00

Atölye, nesnelerin yardımıyla hatırlananlara odaklanan Gelecek Hatıraları sergisine, “Yeryüzüne Doğanlar” adlı yerleştirmesi ile katkıda bulunan ve otobiyografik bir anlatı diliyle seramik figürler üreten sanatçı Metehan Törer yürütücülüğünde gerçekleşiyor. “En sevdiğimiz objeler hangileri? Neden bazı objeleri biriktirme ve sergileme ihtiyacı duyarız?” gibi sorular etrafında ilerleyen atölye, katılımcılara objelere farklı bakış açılarından yaklaşma ve sanatçı eğitmenliği eşliğinde polimer kil kullanarak yeni form arayışlarını keşfetme olanağı sunuyor.

Atölye Yürütücüsü: Metehan Törer
Kontenjan:
10 kişi
Süre:
90 dakika

Atölye başına katılım bedeli: 300 TL
Öğrenciler için atölye başına katılım bedeli:
150 TL (Katılımcıların girişte öğrenci kartlarını göstermesi rica olunur.)

Etkinlik Pera Müzesi’nde (yüz yüze) gerçekleşecektir.
Detaylı bilgi: ogrenme@peramuzesi.org.tr

Metehan Törer Hakkında
(1990, Ankara) Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Seramik bölümünden 2014-2018 yılında mezun oldu. 2018 yılında Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü'nde yüksek lisans eğitimine başlayan Törer, 2021 yılında “Sanatta Cinsiyet ve Kimlik Tartışmasında Akışkanlık Arayışı” başlıklı tezini yazarak yüksek lisans eğitimini tamamladı. İlk kişisel sergisi “Transobje” Galeri Siyah Beyaz, Özel Şeyler, Ankara’da (2020) açmıştır. İkinci kişisel sergisini olan “Teratoma” ise Evliyagil Dolapdere, İstanbul’da (2022) açmıştır. Sanatçının yer aldığı karma sergiler ve projeler arasında; “Kusmak” Galeri Siyah Beyaz, Ankara (2019), “Venus in Fur” Martch Art Project, Istanbul (2020), “Crystal Chateau” Evliyagil Museum, Ankara (2020), “Yer Parça” Ka Atölye, Ankara (2021), “Devoyé” Martch Art Project, Istanbul (2022), “Çark” Karşısanat Çalışmaları (TTW), İstanbul (2022), “Re Image Morning After Dark” Galeri Kairos İstanbul (2022),  “Powerplay, Plesure and Gain” Gessneralle, Zürih (2022), “Karmacoma”, Anna Laudel, Zai, Bodrum (2023) öne çıkmaktadır.

yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Büyük Birader’i Çiftdüşünüyoruz! 1984′ten 11 Alıntı

Büyük Birader’i Çiftdüşünüyoruz! 1984′ten 11 Alıntı

Çiftdüşün Çiftgörü sergimiz George Orwell’ın 1984 romanında kullandığı “Çiftdüşün” kavramına bir göndermeyle isim buldu ve aralarında Tracey Emin, Marcel Dzama, Anselm Kiefer, Bruce Nauman, Raymond Pettibon ve Thomas Ruff gibi isimlerin yanı sıra Türk sanatçıların da yer aldığı seçki, çoğulcu düşünmenin izini sanat eserleri üzerinden sürdü.

Moskova Kavramsalcılığı

Moskova Kavramsalcılığı

Düşünme biçimimiz kökten bir değişime uğramış durumda, ama insanların çoğu bunun pek farkında değil gibi.

Kurumsallaşmış düşünme biçimi son 24 yüzyıldır yaptığı gibi doğrusal Neo-Platonik yapısını sürdürüyor. 

Sina Çölünde Bir Yalnız Kartal

Sina Çölünde Bir Yalnız Kartal

John Frederick Lewis en önemli Viktorya dönemi Britanyalı Oryantalist sanatçılarından biri olarak kabul edilir. Pera Müzesi’nde 2008 yılında Tate Britain işbirliğiyle düzenlenen Doğu’nun Cazibesi sergisinde Lewis’ın eserleri sergilenmişti.