Sanatçı Bager Akbay: Kod ile Dadaist Eser

Pera Yetişkin

  • 10 Mayıs 2022 / 19.30
  • 7 Haziran 2022 / 19.30

Resim, fotoğraf, kolaj, desen, yerleştirme, video gibi farklı ifade araçlarıyla 164 sanatçının ve 400’ün üzerinde eserin yer aldığı Ve Şimdi İyi Haberler sergisini üç boyutlu ortamda gezen katılımcılarla, güncel ve modern sanatın en önemli dönemlerini izleme olanağı buluyoruz. Ardından fiziksel etkileşim, yapay zekâ ve sanat üzerine birçok çalışması olan sanatçı Bager Akbay eşliğinde, Scratch programlama platformu aracılığıyla gerçekleştireceğimiz atölyede, kendi ürettiğimiz veya bulduğumuz görsel, metin ve sesleri kullanarak sergide ilgimizi çeken bazı Dadaizm eserlerinin yapım tekniğine benzer kodlar yazarak eserlerimizi üretiyoruz.

Malzemeler
Masa Üstü ya da Dizüstü Bilgisayar
Scratch Programlama Platformu (Websitesi)
Platformun Açıldığı Versiyonlar:
Chrome (63+)
Edge (15+)
Firefox (57+)
Safari (11+)

İlişkili Sergi: Ve Şimdi İyi Haberler

Sanatçı: Bager Akbay
Kontenjan: 15 kişi
Süre: 90 dakika 

Atölye başına katılım bedeli: 100 TL
Öğrenciler için atölye başına katılım bedeli: 75 TL

Etkinlik sonunda katılımcılara e-posta aracılığıyla katılımcı belgesi gönderilecektir.

Zoom Meeting uygulaması üzerinden gerçekleşecek etkinlikte, rehber eşliğinde yapılan çevrimiçi sergi turundan sonra, sergiye yönelik atölye çalışması yapılacaktır.

Atölyede kullanılacak malzemeler katılımcının kendisi tarafından temin edilecektir. Katılımcıları görmek ve kişiye özgü yönergeler verebilmek amacıyla kameranızın ve mikrofonunuzun açık olması gerekmektedir. Bilet alan her katılımcı bunu kabul etmiş sayılır. 

Bager Akbay Hakkında

Tasarımcı, Sanatçı, Eğitmen. Robot Şair Deniz Yılmaz'ın hikaye anlatıcısı. Sanat eserleri Ars Electronica, Todays Art, Transmediale gibi festivallerde sergilendi. Çocuklar için Scratch kitabının yazarlarından olan Bager Akbay, İskele47'nin ortak-kurucusu ve Istanbul Maker Fuarı'nın ortak-küratörüdür. 2007 yılından itibaren teknoloji ve sanat alanında festivaller düzenleyen Amber Platform'un ve katılımcı, barışçıl öğrenme toplulukları kurmayı hedefleyen Başka Bir Okul Mümkün Derneği'nin yönetim kurulu üyesidir. Marmara Üniversitesi ve Berlin Ernst Busch Sanat Akademisi’nde “Günümüz Sanat Tarihi” ve “Kuklacılık İçin Yazılım” dersleri vermekte ve FLU TV’de “Sanat Sohbetleri” programını yürütmektedir.

Fotoğraf: Verena Niepel

yükleniyor.. Yükleniyor...
yükleniyor... Yükleniyor...
yükleniyor.... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Kitsch ve Kitle Kültürü <br>  Umberto Eco

Kitsch ve Kitle Kültürü
Umberto Eco

Doğrudan bir etkiyi amaçlayan bir iletişim olarak Kitsch'in tanımı, kuşkusuz, onu kitle kültürü ile özdeşleştirmeye ve avantgarde'ın öne sürmüş olduğu "yüksek" kültürler diyalektik bir karşıtlık içine koymaya yardımcı olmuştur. 

Akıl Çağı’ndan “Kaplumbağa Terbiyecisi”ne

Akıl Çağı’ndan “Kaplumbağa Terbiyecisi”ne

1 Mayıs 1906 tarihinde Paris Grand Palais’de açılan Salon sergisinde bir Osmanlı ressamının da eseri yer almıştı. Bu, Osman Hamdi Bey’in “Kaplumbağa Terbiyecisi” ismiyle tanınmış olan resmiydi. 

Etel Adnan

Etel Adnan

1925 yılında Beyrut’ta dünyaya gelen Etel Adnan’ı anlatmaya tüm söyleşilerinde kendinden bahsederken kullandığı ilk cümleleri alıntılayarak başlamalı: “Annem İzmirli bir Rum. Babam Şamlı bir Osmanlı kurmay subayı.”