Şehir Gezgininin Seyir Defteri

Pera Yetişkin

  • 28 Temmuz 2024 / 15.30

Ters Yüz PƎRⱯ sergisini gezen katılımcılar; sergideki her bir sanatçının İstanbul’da üçer dakikalık keşif turları yaparak notlar aldıkları ve kolektif bir paylaşım mecrası haline getirdikleri Temas Fanzinleri işinden ilham alıyor. Kolektif belleğin mekânla kurduğu ilişki üzerine düşünülen atölyede, kişisel hafıza defterleri tasarlanıyor. Şehirde gezilen yerlerin, duygu ve hatırlama araçlarıyla bir araya getirildiği bu atölyede katılımcıların tasarladıkları defterler, atölye sonrasında da gezilen yerlerin hatıraları ile şekillenmeye devam ediyor.

Atölye Yürütücüsü: Damla Yalçın
Kontenjan: 12 kişi
Süre: 90 dakika
Atölye Başına Katılım Bedeli: 300 TL  

Etkinlik Pera Müzesi’nde (yüz yüze) gerçekleşecektir.
Detaylı bilgi: ogrenme@peramuzesi.org.tr

Damla Yalçın Hakkında
Damla Yalçın (1995, Ankara) Marmara Üniversitesi Resim Bölümü’nden mezun oldu. Aynı üniversitenin Tekstil Bölümü’nde sürdürülebilirlik ve biyotekstil üzerine yazmış olduğu “Biyotekstillerin Sanat Pratiklerindeki Yeri” isimli teziyle Yüksek Lisans Programı’nı tamamladı. Türkiye’de ve yurt dışında (Almanya, Polonya, Korea, Hong Kong, Moldova, İtalya, Kıbrıs) birçok karma sergide yer alan Yalçın, “Hatırlanamaz Olanın Hafızası” isimli ilk kişisel sergisini, 2019 yılında Krank Art Galeri’de gerçekleştirdi. Moldova ve İtalya’da ve son olarak Gate27’de sanatçı ağırlama programlarında yer aldı. Yaşamına ve üretimine İstanbul’da devam etmektedir.

yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Sina Çölünde Bir Yalnız Kartal

Sina Çölünde Bir Yalnız Kartal

John Frederick Lewis en önemli Viktorya dönemi Britanyalı Oryantalist sanatçılarından biri olarak kabul edilir. Pera Müzesi’nde 2008 yılında Tate Britain işbirliğiyle düzenlenen Doğu’nun Cazibesi sergisinde Lewis’ın eserleri sergilenmişti. 

Stephen Chambers "Büyük Ülke"

Stephen Chambers "Büyük Ülke"

Kraliyet Sanat Akademisi, Stephen Chambers’a Ana Galeriler’in Weston Salonları’nda düzenlenecek, temalı bir sergi için yeni işler üretme fırsatı sunduğunda sanatçı baskıya ve onun sunduğu imkânlara yöneldi.

Bir Hançer Tarihi

Bir Hançer Tarihi

Manzaralar, baskılar ve illüstrasyonlar yapan Henryk Weyssenhoff, yaratıcı enerjisinin büyük bölümünü Belarus’un, Litvanya’nın ve Samogitya’nın gerçekçi manzaralarını yapmaya harcadı.