Bir Rüyanın İnşası

Arnavutluk Sanatında Toplumcu Gerçekçilik

7 Temmuz - 22 Kasım 2020

Resim, afiş ve çizimler aracılığıyla Arnavut toplumsal gerçekçiliğine odaklanan sergi, sosyalizmin kuruluş ilkelerini işçi sınıfında yaymayı amaçlayan siyasi tavrın hâkim olduğu diktatörlük dönemi görsel sanatlarından bir seçki sundu.

Artan Shabani küratörlüğündeki sergi, 20. yüzyılın ikinci yarısında tartışmasız biçimde Arnavutluk görsel sanatlarına egemen olan komünist ideolojinin etkilerini araştırdı. Eserlerin dogmatik içeriğinde belirleyici olan bu ideolojiyi yansıtan seçki, uzun süre dünyanın geri kalanından yalıtılmış bir hayat süren Arnavutluk halkının kültürünü ve kimliğini daha yakından tanıma fırsatı verirken, dönemin gündelik hayatı, işçi sınıfı, lider portreleri, rejim temsilleri ve gelecek kuşaklara duyulan umut gibi çeşitli konuları ele aldı.

3 Boyutlu Gezin!

Bir Rüyanın İnşası

Bir Rüyanın İnşası

Resim, afiş ve çizimler aracılığıyla Arnavut toplumcu gerçekçiliğine odaklanan Bir Rüyanın İnşası: Arnavutluk Sanatında Toplumcu Gerçekçilik sergisi, sosyalizmin kuruluş ilkelerini işçi sınıfında yaymayı amaçlayan siyasi tavrın hâkim olduğu diktatörlük dönemi görsel sanatlarından bir seçki sunuyor.

Video

Mutluluğu İnşa Edenler
Arnavutluk Sineması

Pera Film yeni programında, Pera Müzesi’nde başlayan Bir Rüyanın İnşası sergisinin izlerini sürdüğü döneme içeriden bir bakış sunuyor ve izleyicileri Arnavutluk sinemasında bir yolculuğa davet ediyor. 

Bir Rüyanın İnşası: Arnavutluk Sanatında Toplumcu Gerçekçilik
Çevrimiçi Atölyeler

Pera Müzesi Öğrenme Programları, 13-17 Ağustos 2020 tarihleri arasında, Bir Rüyanın İnşası, Arnavutluk Sanatında Toplumcu Gerçekçilik adlı sergiye paralel olarak 7-12 yaş grubuna yönelik çevrimiçi atölye düzenliyor.

Akışkan Rego

Akışkan Rego

Her ne kadar Rego, geç de olsa, çağının öncü feministlerinden biri olarak kabul edilmişse de, cinsel akışkanlığı ele alışıyla ilgili çok az şey yazılmıştır. Hatta çizim ve resimlerindeki sado-mazoşist akım, partiarka ile sömürülen kadın arasındaki klasik çatışmanın bir okuması olarak anlaşılmıştır. Türkiye ve Almanya’daki ilk müze sergileri, Rego’nun toplumsal cinsiyet ve kimlik hakkında sanıldığının çok ötesinde akışkan bir anlayışa sahip olduğunu gösteriyor.  

Kurum Kurum Galatasaray | Besim F. Dellaloğlu

Kurum Kurum Galatasaray | Besim F. Dellaloğlu

İstanbul tek bir şehir midir? Paris’in üniversitelerinin numaralandırılması gibi bir gün İstanbul da birkaç parçaya bölünüp numaralandırılır mı? Bunlar çok zor sorular! 

İdeoloji

İdeoloji

Sergi, “Balkanlar” olarak bilinen bölge ülkelerinden farklı kuşaklardan sanatçı ve sanatçı gruplarına odaklanıyor ve bölgenin kaçınılmaz olarak akla gelen siyasi çağrışımları göz önünde bulundurulmaksızın bir doğa olayı üzerinden biçimleniyor.