Bir Kadın Meselesi

Yönetmen: Claude Chabrol
Oyuncular: Isabelle Huppert, François Cluzet, Marie Trintignant
Fransa , 103’, 1988, renkli
Fransızca, Türkçe altyazıyla


Marie Latour (Isabelle Huppert) şarkıcı olmak istemektedir, ancak savaşın mahvettiği Fransa’da geçim sıkıntısı çeken bu kadının kocası savaşa gitmiştir ve doyurmak zorunda olduğu iki çocuğu vardır. Bir komşusu gebe kaldığında gerçekleştirdiği kürtaj karşılığında kendisine bir Victrola hediye edilir. Victrola ile para kazanmak arasında küçük bir adım vardır ve Marie rahat yaşamaktan ve çocuklarını iyi bakabilmekten mutlu olduğunu fark eder. Kocası Paul (Francois Cluzet) döner ve onun hayalindeki eş tipi olması için baskı yapar ama Marie işleri kendi bildiği gibi götürmek konusunda ısrar eder ve kocası da kendisini karısı için düşlemiş olduğu konumda bulur. Marie kendi gücünden son derece memnundur (kendi olma ve kendi isteklerinin peşinden gitme gücü yalnızca) ama içine doğduğu dünyada işler feci şekilde çığrından çıkmıştır ve eninde sonunda hesaplaşma kaçınılmaz olacaktır. Claude Chabrol (Madame Bovary’nin de yönetmeni) çok zor bir konudan, Fransa’da giyotine gönderilerek idam edilen son kadının gerçek hikayesinden çetin ve etkileyici bir film ortaya çıkartmış.

Isabelle Huppert / SıraDişi

Kaçan Kurtulur – Hayat

Isabelle Huppert / SıraDişi

Sil Baştan

Isabelle Huppert / SıraDişi

Seremoni

Isabelle Huppert / SıraDişi

Isabelle Huppert:
Yaşam Boyu Oynamak

Isabelle Huppert / SıraDişi

Loulou

Isabelle Huppert / SıraDişi

Bir Kadın Meselesi

Isabelle Huppert / SıraDişi

Beyaz İnsan

Bir Serginin Hikâyesi #ÜryanÇıplakNü

Bir Serginin Hikâyesi #ÜryanÇıplakNü

Türk resminde çıplak, 2007 yılında aramızdan ayrılan değerli danışmanımız Samih Rifat’ın öncülüğünde, hep hayalini kurduğumuz temalardan biriydi. 

Sonsuz Paris (1959-1965)

Sonsuz Paris (1959-1965)

1960’lı yıllarda, Alberto Giacometti yaşadığı kente, Paris’e, sokaklarını, kafelerini, atölyesini ya da karısı Annette’in dairesi gibi daha özel yerleri çizerek saygısını sunmuştur, bu çizimler onun en son kitabını oluşturacaktır: Paris sans fin (Sonsuz Paris). 

Bergman’da Yüzler/ Aynalar/ İllüzyonlar

Bergman’da Yüzler/ Aynalar/ İllüzyonlar

Şöyle bir proje hayal edin: Birisi çıkıp, Bergman filmlerinde, perdede yüzlere yakın plan yapılan dakikaları saysın, sonra da bu sayıyı onun tüm filmlerinin süresine oranlasın. Benim hissim o ki, ortaya hiç de azımsanamayacak büyüklükte bir oran çıkacaktır.