Yönetmen: Claude Chabrol
Oyuncular : Isabelle Huppert, Sandrine Bonnaire, Jacqueline Bisset
Fransa , 112’, 1995, renkli
Fransızca, Türkçe altyazıyla

1960’larda ve 70’lerin başında Claude Chabrol açık seçik ve karakter zengini gerilim filmleri ile Fransız Hitchcock olarak ün kazanmıştı. 1997 yılındaki başarısı Seremoni, Ruth Rendell’in Taştan Hüküm adlı romanından uyarladığı kendinden emin, zengin ama etrafı küçümseyici bir burjuva ailesinin, Lelièvre ailesinin dramı. Sandrine Bonnaire, canlandırdığı gizemli ve ketum rolde mükemmel oyunculuğu ile ailenin sessiz ve nörotik yeni hizmetçisi olarak yıldızlaşıyor. Görevlerini gerektiği gibi ama duygusuzca yerine getiren bu kadın etrafı yalnızlık ve savunmasızlıktan kaynaklanan acımasız, adeta maskevari bir yüzle gözler. Isabelle Huppert, bu taşra semtinin insan sevmeyen, hafifmeşrep postane müdiresi Jeanne rolündedir, Lelièvre’lerden nefret eden dedikoducu, son derece küstah, uyumsuz bir tip. Sophie ile yakın arkadaş olduğunda patalojik sataşma oyunları ve dedikoduları birdenbire eve girince iyice kontrolden çıkar ve zaten içten içe kaynayan sınıf çatışması zaptedilemez bir öfke şeklinde patlar. Chabrol peş peşe gelen kötülükleri ve yanlış anlamaları her şeyin paramparça olduğu bir finale taşırken karakterlere öyle bir duyarlıkla, gözünden en küçük detay kaçırmadan yaklaşır ki varılan son nokta etkileyici olduğundan çok ürperticidir. Chabrol’ün en iyi filmlerinden biri olan, insanı perişan eden bu gerilim filmi yanlış anlama, manipülasyon ve güvensizlik ile kontrolden çıkan nefret ve psikozun da güçlü bir portresidir. Jacqueline Bisset sakar ama samimi Mme. Lelièvre, Jean-Pierre Cassel onun kendi halinde kocası, Virginie Ledoyen (Kutsal Bakire) de hassas kızları rolündedir.

Isabelle Huppert / SıraDişi

Kaçan Kurtulur – Hayat

Isabelle Huppert / SıraDişi

Sil Baştan

Isabelle Huppert / SıraDişi

Seremoni

Isabelle Huppert / SıraDişi

Isabelle Huppert:
Yaşam Boyu Oynamak

Isabelle Huppert / SıraDişi

Loulou

Isabelle Huppert / SıraDişi

Bir Kadın Meselesi

Isabelle Huppert / SıraDişi

Beyaz İnsan

Giacometti Paris’te

Giacometti Paris’te

Serginin ikinci bölümü Alberto Giacometti’nin 1922-1935 arasında, Post-Kübist sanatçılar ve Gerçeküstücü akımla ilişkisi, Paris’te yaptığı önemli bir heykel grubu, Paris’teki ilk yıllarını ve dönemin sanat sahnesinde oynadığı belirleyici rolü açığa vuruyor.

Araba Sevdası Yahut Hikâyenin Aslı <br> Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Araba Sevdası Yahut Hikâyenin Aslı
Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Nickolas Muray: Bir Fotoğrafçının Portresi sergisi kapsamında Çağlayan Çevik kurmaca bir yazı dizisi kaleme aldı. 

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize.