Delici Parlaklık

  • 22 Nisan 2016 / 21.00
  • 30 Nisan 2016 / 19.00

Yönetmen: Shezad Dawood
Oyuncular: Houda Echouafni, Chen Ko, Tracy Brabin
İngiltere, 2013, 77’, renkli
İngilizce, Mandarin; Türkçe altyazıyla

Çinli iki genç, İngiltere’nin kuzeyindeki Preston’un dışında bir yere uzay gemisiyle iniş yapıyor. Görevleri: başka bir ırkın gelişimini incelemek ve gözlemek amacıyla binlerce yıl önce insan biçiminde dünyaya gönderilmiş olan “Yüce 100”le yeniden irtibat kurmak ve geri götürmek. Yüzlük gruptan biri olan Pakistanlı bir esnafla bağlantı kurduktan sonra, hemcinslerinin çoğunun bozulmuş olduğunu, asli görevlerini unuttuklarını ve yeni vatanlarının yavaş yavaş etkisine girdiklerini, onların da vatanlarına etki ettiklerini görüyorlar. Shezad Dawood’un alametifarikası olan farklı teknik, filtre ve format kolajı bu filmde zirveye ulaşıyor, deneysel ses kullanımı önemli bir unsur – kült Japon avangart grubu Acid Mothers Temple unutulmaz bir soundtrack yapmış. Film anlatısal ve deneysel filmin sınırında geziniyor, filmin kendisini zaman, bellek, ırk ve siyasal özne oluş hakkında düşünmenin aracı olarak kullanıyor.

 Bu filmden önce "Zaman Sıçraması" filmi gösterilmektedir.

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Kayıp Nehir

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Tek Aşkım

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

İnsanları Seyreden Güvercin

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Paralel Evren

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Gizli Kimya

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Hayata Uyanmak

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Neden Tarkovski Olamıyorum?

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Körlük

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Hayvan Düşü

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Delici Parlaklık

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Zaman Sıçraması

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Şimşek 1. Bölüm

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Şimşek 2. Bölüm

Delici Parlaklık

Giorgio de Chirico

Giorgio de Chirico

De Chirico, Mart 1910’da, annesi ve erkek kardeşiyle birlikte Floransa’ya taşındı. De Chirico, ilk metafizik resmini yaptı: Santa Croce Meydanı’ndan esinlediği Bir Güz Öğleden Sonrasının Muamması’nı. 

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize. 

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı saray ve konak haremlerinde kahve ikramı törenle yapılırdı. Önce gümüş tatlı takımı ile tatlı (reçel) sunulur, ardından kahve ikramı başlardı. Kahve güğümü, tombak, gümüş veya pirinçten yapılmış, ortasında kor ateş bulunan ve kenarlarına takılı üç zincirden tutularak taşınan sitile oturtulurdu. Sitil örtüsü ise, yuvarlak, atlas veya kadifeden, sırma, sim, pul, hatta inci ve elmas işlemeli olurdu.