CANAN
"Bir Mücadele Aracı Olarak Sanatçının Bedeni"

Sanatçı Konuşması

27 Ocak 2016 / 18:30

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil: Video Sanatı ve Pop Müzik İlişkisi sergisine paralel düzenlenen “Müzik Bedende” etkinlik programı kapsamında, biriken işbirliğiyle performans sanatını diğer sanat disiplinleriyle ilişkileri ve işbirlikleri çerçevesinde değerlendirmeyi hedefleyen bir konuşma serisi düzenleniyor. Bu kapsamda farklı disiplinlerde ürettiği işleriyle tanınan CANAN, Pera Müzesi’nde 27 Ocak Çarşamba günü saat 18:30’da "Bir mücadele aracı olarak sanatçının bedeni" başlıklı bir konuşma gerçekleştiriyor. CANAN, konuşmasında performanslarından ve pratiğinde performansın yerinden bahsediyor, sanatçının kendi kendini sahnelemesi, feminizm gibi konular performansla ilişkileri bakımından ele alınıyor.

CANAN hakkında
Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü’ndeki eğitimini 1998’de tamamlayan CANAN, İstanbul, Amerika ve Almanya’da çeşitli misafir sanatçı programlarına katıldı. Kişisel sergi ve projeleri arasında “Yalvarırım Bana Aşktan Söz Etme” Siyah Beyaz Galeri, Ankara (2014); X-ist’te gerçekleştirdiği “Türk Lokumu” (2012) ve “Bıyık Kedide de Vardır” (2010). Ayrıca "Tecrit" KIBLA Multimedia Center, Maribor (2010); “Bahname”, Masa Projesi, İstanbul (2007); “Perde Arkası”, Festival De Rode Loper, Amsterdam (2006); “…nihayet içimdesin”, İstanbul (2000) yer alır. CANAN İstanbul’da yaşıyor ve çalışıyor.

Pera Müzesi Oditoryumu’nda gerçekleştirilecek ücretsiz etkinlik için yerler sınırlıdır, rezervasyon alınmamaktadır.


işbirliğiyle

Süreli Sergi

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil

Pera Müzesi, video sanatının pop müzik ile ilişkisini ele alan ve aralarındaki etkileşimlere odaklanan Bu Bir Aşk Şarkısı Değil: Video Sanatı ve Pop Müzik İlişkisi başlıklı bir sergi sundu.

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil

Mark Požlep

Mark Požlep

Balkanlardan Gelen Soğuk Hava sergisi kapsamında sergide yer alan sanatçıların eserlerini paylaşmaya devam ediyoruz. Bu kez 1981, Slovenya doğumlu Mark Požlep’in sergideki “Cennetten de Garip” adlı eserini ele alıyoruz. 

Bergman’da Yüzler/ Aynalar/ İllüzyonlar

Bergman’da Yüzler/ Aynalar/ İllüzyonlar

Şöyle bir proje hayal edin: Birisi çıkıp, Bergman filmlerinde, perdede yüzlere yakın plan yapılan dakikaları saysın, sonra da bu sayıyı onun tüm filmlerinin süresine oranlasın. Benim hissim o ki, ortaya hiç de azımsanamayacak büyüklükte bir oran çıkacaktır. 

Sina Çölünde Bir Yalnız Kartal

Sina Çölünde Bir Yalnız Kartal

John Frederick Lewis en önemli Viktorya dönemi Britanyalı Oryantalist sanatçılarından biri olarak kabul edilir. Pera Müzesi’nde 2008 yılında Tate Britain işbirliğiyle düzenlenen Doğu’nun Cazibesi sergisinde Lewis’ın eserleri sergilenmişti.