Geriye Karanlık Kalır
Agnieszka Holland

12 Kasım - 6 Aralık 2014

Pera Film, Geriye Karanlık Kalır programında, Polonya Yeni Dalga sinemasına politik filmleriyle yaptığı katkılarla tanınan, Polonya’nın önde gelen kadın sinemacılarından Agnieszka Holland’ın filmlerine yer veriyor. 1971 yılında Prag Film Okulu’ndan mezun olan Holland, Krzysztof Zanussi’nin 1973 tarihli filmi Illuminacja’da yönetmen asistanı olarak çalıştı. Pera Film’in Agnieszka Holland seçkisi, trajedi ve felaketin ortasında, insanın hayata ve neşeye dair hikayesine, varoluşun beklenmedik tüm acı ve zevklerinin etkisi altındaki insanlığın dünyasına odaklanan filmlerinden oluşuyor.

"Pera Film’in Geriye Karanlık Kalır programındaki dört film, kahramanlık, fedakarlık, acı ve görünmez bir despotluğun ya da kaderin sillesi altında ezilen iyiliğin sıradanlığı temalarına değiniyor. 1905 yılında geçen Ateş (1981), Polonya’da devrimci yeraltı faaliyetlerinin yoğun biçimde devam ettiği bir dönemde geçiyor. Filmdeki bütün karakterler sert anarşistlerden, kara sevdaya tutulmuş bombacılardan, dürüst ama saf çiftçilerden gamsız holiganlardan oluşuyor. Bunların hiçbiri iyi insanlar olmasa da, onların trajik kaderine yakınlık duymamak elde değil. Gerçek bir hikayeye dayanan Europa, Europa (1990) ise alışılmamış ve sürprizlerle dolu bir film. İnsanların hayatta kalabilmek için neler yapabileceğine odaklanıyor. Acımasız bir savaşın ortasında kalan ve ailesinden ayrı bırakılan Yahudi genci Solomon Perel, hayatta kalabilmesinin tek yolunun bir Nazi gibi davranmak olduğunu fark eder. Oscar adayı savaş dramı Karanlıkta Kalanlar (2012), onlarca Yahudiyi kurtarmak için kendi hayatını riske atan Polonyalılardan biri olan Leopold Socha’nın gerçek hikayesine dayanıyor. Yanan Çalı (2013), gerçek olaylara dayanan bir dram. Film, Sovyetlerin 1969 yılında Çekoslovakya’yı işgalini protesto etmek için kendini ateşe veren ve Prag’daki bir tarih bölümünde öğrenci olan Jan Palach’ın kendini feda edişine odaklanıyor. Bu filmde, hızlı bir epik hikaye, politik gerilim ve mahkeme dramı tek bir yerde toplanıyor."
Janusz Wróblewski’nin Eleştirisi

Etkinlik Polonya-Türkiye diplomatik ve kültürel ilişkilerin 600. yıldönümü kutlamalarını içeren 2014 kültür programı kapsamında düzenlenmektedir.

12 Kasım

19.00 Avrupa Avrupa

15 Kasım

14.00 Devrim Ateşi

19.00 Karanlıkta Kalanlar

16 Kasım

14.00 Ateş

25 Kasım

19.00 Ateş

27 Kasım

19.00 Avrupa Avrupa

3 Aralık

19.00 Karanlıkta Kalanlar

6 Aralık

14.00 Devrim Ateşi

Ateş

Ateş

Avrupa Avrupa

Avrupa Avrupa

Karanlıkta Kalanlar

Karanlıkta Kalanlar

Devrim Ateşi

Devrim Ateşi

Geriye Karanlık Kalır
Agnieszka Holland

Seçki, trajedi ve felaketin ortasında, insanın hayata ve neşeye dair hikayesine, varoluşun beklenmedik tüm acı ve zevklerinin etkisi altındaki insanlığın dünyasına odaklanan filmlerinden oluşuyor.

Hayatının Bir Yerinde Yolu İstanbul’dan Geçmiş Altı Büyük Sanatçı

Hayatının Bir Yerinde Yolu İstanbul’dan Geçmiş Altı Büyük Sanatçı

Pera Müzesi Blog, N’olmuş? işbirliğiyle hazırlanan yazı dizisi devam ediyor. Kendilerini; “Bilindik N’olmuş? sorusunu her gün yeniden soruyor, karşımıza çıkan sayısız beklenmedik cevabı sizlerle paylaşıyoruz.

Formları Şekillendirmek Göçebe Gövde / Biçimlenen İdeolojiler

Formları Şekillendirmek Göçebe Gövde / Biçimlenen İdeolojiler

Formları Şekillendirmek yoğun ve belirgin bir biçimde forma odaklanan; ayrıca ideoloji ve göçebelik gibi kavramları imleyen, bunu gerçekleştirirken yerleşik formları çözümleyerek farklı ve yeni bağlamlar yaratan yapıtları bir araya getiriyor.

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.