Geriye Karanlık Kalır
Agnieszka Holland

12 Kasım - 6 Aralık 2014

Pera Film, Geriye Karanlık Kalır programında, Polonya Yeni Dalga sinemasına politik filmleriyle yaptığı katkılarla tanınan, Polonya’nın önde gelen kadın sinemacılarından Agnieszka Holland’ın filmlerine yer veriyor. 1971 yılında Prag Film Okulu’ndan mezun olan Holland, Krzysztof Zanussi’nin 1973 tarihli filmi Illuminacja’da yönetmen asistanı olarak çalıştı. Pera Film’in Agnieszka Holland seçkisi, trajedi ve felaketin ortasında, insanın hayata ve neşeye dair hikayesine, varoluşun beklenmedik tüm acı ve zevklerinin etkisi altındaki insanlığın dünyasına odaklanan filmlerinden oluşuyor.

"Pera Film’in Geriye Karanlık Kalır programındaki dört film, kahramanlık, fedakarlık, acı ve görünmez bir despotluğun ya da kaderin sillesi altında ezilen iyiliğin sıradanlığı temalarına değiniyor. 1905 yılında geçen Ateş (1981), Polonya’da devrimci yeraltı faaliyetlerinin yoğun biçimde devam ettiği bir dönemde geçiyor. Filmdeki bütün karakterler sert anarşistlerden, kara sevdaya tutulmuş bombacılardan, dürüst ama saf çiftçilerden gamsız holiganlardan oluşuyor. Bunların hiçbiri iyi insanlar olmasa da, onların trajik kaderine yakınlık duymamak elde değil. Gerçek bir hikayeye dayanan Europa, Europa (1990) ise alışılmamış ve sürprizlerle dolu bir film. İnsanların hayatta kalabilmek için neler yapabileceğine odaklanıyor. Acımasız bir savaşın ortasında kalan ve ailesinden ayrı bırakılan Yahudi genci Solomon Perel, hayatta kalabilmesinin tek yolunun bir Nazi gibi davranmak olduğunu fark eder. Oscar adayı savaş dramı Karanlıkta Kalanlar (2012), onlarca Yahudiyi kurtarmak için kendi hayatını riske atan Polonyalılardan biri olan Leopold Socha’nın gerçek hikayesine dayanıyor. Yanan Çalı (2013), gerçek olaylara dayanan bir dram. Film, Sovyetlerin 1969 yılında Çekoslovakya’yı işgalini protesto etmek için kendini ateşe veren ve Prag’daki bir tarih bölümünde öğrenci olan Jan Palach’ın kendini feda edişine odaklanıyor. Bu filmde, hızlı bir epik hikaye, politik gerilim ve mahkeme dramı tek bir yerde toplanıyor."
Janusz Wróblewski’nin Eleştirisi

Etkinlik Polonya-Türkiye diplomatik ve kültürel ilişkilerin 600. yıldönümü kutlamalarını içeren 2014 kültür programı kapsamında düzenlenmektedir.

12 Kasım

19.00 Avrupa Avrupa

15 Kasım

14.00 Devrim Ateşi

19.00 Karanlıkta Kalanlar

16 Kasım

14.00 Ateş

25 Kasım

19.00 Ateş

27 Kasım

19.00 Avrupa Avrupa

3 Aralık

19.00 Karanlıkta Kalanlar

6 Aralık

14.00 Devrim Ateşi

Ateş

Ateş

Avrupa Avrupa

Avrupa Avrupa

Karanlıkta Kalanlar

Karanlıkta Kalanlar

Devrim Ateşi

Devrim Ateşi

Geriye Karanlık Kalır
Agnieszka Holland

Seçki, trajedi ve felaketin ortasında, insanın hayata ve neşeye dair hikayesine, varoluşun beklenmedik tüm acı ve zevklerinin etkisi altındaki insanlığın dünyasına odaklanan filmlerinden oluşuyor.

Sanatta Venüs

Sanatta Venüs

José Sancho, yarattığı kadın gövdelerinin şehvetli niteliğini gizlemek bir yana, ön plana çıkarır. Bu gövdeler önden simetriktir, fakat yandan bakıldığında içbükey ve dışbükey formların oluşturduğu zıtlık eserlere hareketlilik katar. 

Mersad Berber Eserlerinde At Figürü

Mersad Berber Eserlerinde At Figürü

Mersad Berber (1940-2012), Bosna-Hersek ve Yugoslav sanatının 20. yüzyılın ikinci yarısındaki en önemli temsilcilerinden biridir. İfade gücü ve eşsiz yeteneği sayesinde yerel sanat çevresini çağdaş Avrupa ve dünya sanatının bir parçası haline getiren Berber, Bosna-Hersek’in çağdaş kültür tarihinde son derece dinamik bir döneminde yaşamıştır.

Kozbekçi Mustafa Ağa

Kozbekçi Mustafa Ağa

1709’da Rus Çarı Petro’ya yenildikten sonra Osmanlı’ya sığınan Demirbaş Şarl (XII. Karl) 5 yıl boyunca maiyetiyle birlikte Bender’de kalmış, tüm masrafları Osmanlı tarafından karşılanmış, kendisine maaş bağlanmış ve borç para verilmiştir.