Devrim Ateşi

  • 15 Kasım 2014 / 14.00
  • 6 Aralık 2014 / 14.00

Yönetmen: Agnieszka Holland
Oyuncular
: Tatiana Pauhofová, Jaroslava Pokorná, Petr Stach
Çek Cumhuriyeti
, 231’, 2013, renkli
Çekçe, Türkçe altyazıyla

Agnieszka Holland, modern Çek tarihindeki önemli anlardan birine, Charles Üniversitesi Sanat Fakültesi’nde okuyan bir öğrencinin sarsıcı eylemine odaklanıyor. Öğrenci, Sovyet işgalini protesto etmek için Prag’daki Wenceslas meydanında 16 Ocak 1969 tarihinde kendini ateşe verir ve dört gün sonra ölür. Film, Jan Palach'ın mirasını, kaybedilmeye mahkum bir davada savunan cesur avukat Dagmar Buresova’nın hikayesi üzerinden Varşova Anlaşması ordularının 1968’in Ağustos ayındaki işgalinden sonra Çekoslovakya toplumunda gerçekleşen dönüşümleri inceliyor. İşgale karşı oluşturulan ve zirve noktasına Palach’ın cenazesindeki kitlesel protestolar sırasında ulaşan Çek ve Slovak direnişinin başlangıcını tasvir ediyor ve aynı zamanda, ulusun korku ve şiddetli zulmün baskısına yavaş yavaş boyun eğişini gösteriyor.

Bölüm 1, 14:00
Bölüm 2, 15:30
Bölüm 3, 16:45

Geriye Karanlık Kalır<br/>Agnieszka Holland

Ateş

Geriye Karanlık Kalır<br/>Agnieszka Holland

Avrupa Avrupa

Geriye Karanlık Kalır<br/>Agnieszka Holland

Karanlıkta Kalanlar

Geriye Karanlık Kalır<br/>Agnieszka Holland

Devrim Ateşi

Devrim Ateşi

Kâhin Serenatları I İki Elli, Kübra Uzun

Kâhin Serenatları I İki Elli, Kübra Uzun

Yarına Notlar sergisinde yer alan, dansçı ve koreograf Amrita Hepi’nin Kâhin Serenatları projesi kapsamında, müzik profesyonelleri ile dinleyenleri harekete geçmeye teşvik eden çalma listeleri hazırladık. Serinin ilk çalma listesi Kübra Uzun’un hazırladığı "İki Elli".

Konstantinopolis’te Mucizevi Şifalar

Konstantinopolis’te Mucizevi Şifalar

Göz kamaştırıcı güzellikleriyle Konstantinopolis’in ihtişamını yaratan kutsal mekânlar, aynı zamanda değerli röliklerin saklandığı yerlerdi ve bu nedenle şifa kaynaklarıydı. 

Giacometti Paris’te

Giacometti Paris’te

Serginin ikinci bölümü Alberto Giacometti’nin 1922-1935 arasında, Post-Kübist sanatçılar ve Gerçeküstücü akımla ilişkisi, Paris’te yaptığı önemli bir heykel grubu, Paris’teki ilk yıllarını ve dönemin sanat sahnesinde oynadığı belirleyici rolü açığa vuruyor.