Karanlıkta Kalanlar

  • 15 Kasım 2014 / 19.00
  • 3 Aralık 2014 / 19.00

Yönetmen: Agnieszka Holland
Oyuncular: Robert Wieckiewicz, Benno Fürmann, Agnieszka Grochowska
Polonya, Almanya, Kanada, 145’, 2011, renkli
Lehçe, Türkçe altyazıyla

Film, Nazilerin işgali altındaki Polonya şehri Lviv’de Yahudi sığınmacıları kurtarmaya çalışan bir adamın dramatik hikayesi. 1943 yılında Lviv’de geçen film, Polonyalı kanalizasyon işçisi Leopold Socha ve onun kaderini değiştirecek bir karşılaşmanın gerçek hikayesine dayanmaktadır. Sosha, farelerin işgal ettiği dar bir kanalizasyonda saklanarak gettonun boşaltılmasından kaçmaya çalışan bir grup Yahudi ile karşılaşır. Yahudiler, onları gizli bir yere götürmesi ve onlara yemek vermesi için Sosha’ya para teklif ederler. Sosha, kararını verir ve en sonunda sığınmacılar için kendi hayatını riske atar...

Geriye Karanlık Kalır<br/>Agnieszka Holland

Ateş

Geriye Karanlık Kalır<br/>Agnieszka Holland

Avrupa Avrupa

Geriye Karanlık Kalır<br/>Agnieszka Holland

Karanlıkta Kalanlar

Geriye Karanlık Kalır<br/>Agnieszka Holland

Devrim Ateşi

Karanlıkta Kalanlar

Gece Yarısı Hikâyeleri: Retro Rüyalar Oteli <br> Doğu Yücel

Gece Yarısı Hikâyeleri: Retro Rüyalar Oteli
Doğu Yücel

Benden beklemiyordu bunu. Ben de o gün o anda evlilik kararı alacağımızı beklemiyordum. Birden bire ama tamamen de günümüze uygun olup bitti her şey. Evlilik fikri aynı anda aklımızdan geçmiş, aynı anda gülümsemiş, aynı anda gözümüzü kapatıp aynı anda gözümüzü açmıştık. 

Varna Savaşı

Varna Savaşı

Stani̇sław Chlebowski 1864-1876 yılları arasında İstanbul’da Sultan Abdülaziz’in saray ressamı olarak çalıştı. Abdülaziz de sanatsal yeteneğe sahipti ve Chlebowski’nin yaratıcı sürecine aktif olarak katıldı.

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize.