Abiler Delirdi!*

  • 9 Mart 2014 / 15.00
  • 13 Mart 2014 / 19.00

Yönetmen: Fredrik Gertten
İsveç
87’, 2011, renkli
İsveçce, Türkçe altyazıyla

Büyük bir şirket, markasını korumak için neler yapabilir? İsveçli yönetmen Fredrik Gertten yakın zamanda bunu birinci elden gördü. Bir önceki filmi Bananas!* (2009), Nikaragua’lı 12 tarım işçisinin, meyve devi Dole Fruit Company’ye açtığı davayı anlatıyordu ve Los Angeles Film Festivali’ne seçilmişti. Buraya kadar her şey iyi. Ama sonra Gertten’e tuhaf bir mesaj geliyor: festival, Bananas!*’ı yarışmadan çıkarmaya karar vermiş. Ardından Los Angeles Business Journal’da film hakkında çok ağır bir yazı çıkıyor ve ardından Gertten, Dole’un avukatından, yasal yollara başvuracaklarına dair bir tehdit mektubu alıyor. Bundan sonrası, Gertten’in tüm süreci yakaladığı nefes kesen bir gerilim filmi – DOLE, filmin yapımcılarına hakaret davasıyla saldırıyor, korkutma taktiklerine başvuruyor, medyayı kontrol ediyor ve aleyhte halkla ilişkiler kampanyası yürütüyor. Bu kişisel film, çokuluslu bir şirketin, istediğini elde etmek için nasıl her şeyi yapabileceğini net bir şekilde gösteriyor. Dole’un halkla ilişkiler şirketinin de söylediği gibi, “Vicdan azabıyla başa çıkmak, kötü şöhretle başa çıkmaktan daha kolaydır.”

Svenska!<br/>Çağdaş İsveç Sineması

Avalon

Svenska!<br/>Çağdaş İsveç Sineması

Mavi Göğün Ardında

Svenska!<br/>Çağdaş İsveç Sineması

Abiler Delirdi!*

Svenska!<br/>Çağdaş İsveç Sineması

Telekız

Svenska!<br/>Çağdaş İsveç Sineması

Palme

Svenska!<br/>Çağdaş İsveç Sineması

Buz Ejderhası

Svenska!<br/>Çağdaş İsveç Sineması

Son Cümle

Svenska!<br/>Çağdaş İsveç Sineması

Klavyeden Uzakta: Pirate Bay

Abiler Delirdi!*

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor. 

Charlotte Wells’ten Bir Not

Charlotte Wells’ten Bir Not

Hafıza güvenilmesi güç bir şeydir: ayrıntılar belirsizleşir ve öngörülemez bir hâl alır. Hatırlamak için gayret ettikçe daha az şey görürsünüz. Kendisini durmadan çürüten bir hafızanın anısı... Son zamanlarda kendimi, duyguların daha dirençli olduğu noktasında ikna etmeye çalışırken buluyorum; ne var ki bu, epey zor bir iş.

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.