Andrey Arseneviç’in Yaşamında Bir Gün

  • 29 Aralık 2016 / 19.00
  • 31 Aralık 2016 / 14.00

Yönetmen: Chris Marker
Fransa, 1999, 55’, renkli 
Rusça, Fransızca, İngilizce

Film klipleri, günlük yazıları ve kişisel düşüncelerden oluşan Andrey Arseneviç’in Yaşamında Bir Gün, ünlü Fransız yönetmen Chris Marker’ın, 1986’da ölen arkadaşı ve meslektaşı Andrey Tarkovski için saygı duruşu niteliğinde. Tarkovski’nin filmlerinin - öğrencilik filminden az görülmüş sahneler ve neredeyse hiç bilinmeyen bir Boris Goudonov prodüksiyonu da dahil olmak üzere- yakından inceleyen Marker, kendi yapıtlarında Tarkovski’nin izini sürüyor. Tarkovski’nin sahne arkası çekimlerinde tüm ekibini saplantılı bir biçimde yönetmesini, yattığı yerden son filminin montajı üzerinde çalışırken arkadaşları ve ailesiyle yaşanan samimi anları gösteren film, bu anıtsal yönetmenin kişisel ve sevgi dolu bir portresi niteliğinde.

Bu film "Zamanda Yolculuk" filminden sonra gösterilmektedir.

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

İvan’ın Çocukluğu

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Andrey Rublev

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Solaris

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Ayna

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

İz Sürücü

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Nostalji

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Zamanda Yolculuk

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Kurban

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Andrey Arseneviç’in Yaşamında Bir Gün

Andrey Arseneviç’in Yaşamında Bir Gün

Tarkovsky: Zamanın İzleri

Tarkovsky: Zamanın İzleri

"Tarkovsky’nin ilk filmlerini keşfetmem, tam bir mucizeydi. Kendimi daha önceden hiç anahtarlarına ulaşamadığım bir kapının önünde buldum. Her zaman açıp ötesine geçmek istediğim bir kapı… Sonunda biri, nasıl söyleyeceğimi bilemediğim şeyleri ifade etmişti. Benim için Tarkovsky en büyük film yapımcısıdır.” 

Zamanının Tanığı: Fausto Zonaro

Zamanının Tanığı: Fausto Zonaro

Osmanlı İmparatorluğu’nun son iki yüzyılı boyunca Türkiye topraklarını ziyaret etmiş, eserlerinde Türk konularını işlemiş sanatçılar arasında bazıları çok özel bir yere sahiptir. 

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize.