Kurban

  • 24 Aralık 2016 / 17.00
  • 27 Aralık 2016 / 19.00

Yönetmen: Andrey Tarkovski
Oyuncular: Erland Josephson, Susan Fleetwood, Allan Edwall
İsveç, Fransa, İngiltere, 1986, 150’, renkli
İsveççe, Fransızca, İngilizce

Tarkovski’nin bu etkileyici filmi, nükleer bir yıkımın öncesindeki saatlerde geçiyor. Emekli oyuncu Alexander (Erland Josephson bu rolüyle ödül kazanmıştı) ailesi ve arkadaşlarıyla doğumgününü kutlarken cızırtılı bir televizyon anonsu, yaklaşan nükleer felaketi haber verir. Alexander Tanrı’ya, eğer bu felaket önlenebilirse sevdiği her şeyi kurban etme sözü verir. Ertesi sabah gün doğduğunda bir düşteymişçesine her şey normale döner. Ancak Alexander’ın yeminini tutması gereklidir. Film, aralarında 1986 Cannes Film Festivali Büyük Ödülü'nün de bulunduğu pek çok ödül kazandı, aynı yıl 54 yaşındaki Tarkovski Paris’te kanserden öldü.

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

İvan’ın Çocukluğu

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Andrey Rublev

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Solaris

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Ayna

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

İz Sürücü

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Nostalji

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Zamanda Yolculuk

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Kurban

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Andrey Arseneviç’in Yaşamında Bir Gün

Kurban

Tarkovsky: Zamanın İzleri

Tarkovsky: Zamanın İzleri

"Tarkovsky’nin ilk filmlerini keşfetmem, tam bir mucizeydi. Kendimi daha önceden hiç anahtarlarına ulaşamadığım bir kapının önünde buldum. Her zaman açıp ötesine geçmek istediğim bir kapı… Sonunda biri, nasıl söyleyeceğimi bilemediğim şeyleri ifade etmişti. Benim için Tarkovsky en büyük film yapımcısıdır.” 

Pera Müzesi’nin Genç Sergileri

Pera Müzesi’nin Genç Sergileri

Pera Müzesi’nin sergiler ekibinden Begüm Akkoyunlu ve Tania Bahar ilk açıldığımız günden bu yana süregelen ve artık bir gelenek halini alan “Genç Sergiler”in hikâyesini Pera Müzesi Blog için anlatıyor!

Ressamların Gözünden Osmanlı’da Kadın Giyimi

Ressamların Gözünden Osmanlı’da Kadın Giyimi

Yabancılara kapalı bir dünya olduğundan Harem’deki kadınların yaşantısı batılı ressamların ve sanat tüketicisinin en çok ilgisini çeken konulardan olmuştur.