Nostalji

  • 23 Aralık 2016 / 21.00
  • 30 Aralık 2016 / 21.00

Yönetmen: Andrey Tarkovski
Oyuncular: Oleg Yankovskiy, Erland Josephson, Domiziana Giordano
Sovyetler Birliği, 1983, 125’, renkli, siyah-beyaz
Rusça, İtalyanca; Türkçe altyazıyla 

Rus şair Andrey Gorçakov, yanında rehber ve tercüman Eugenia ile birlikte İtalya’da dolaşır ve 18. yüzyılda yaşamış bir Rus bestecisinin yaşamını araştırır. Antik bir kaplıca kentinde yıllar önce kendi ailesini dünyanın kötülüklerinden korumak için yedi yıl boyunca evinde hapsetmiş olan deli Domenico’yla tanışır. Domenico’nun bu hareketinde derin bir hakikat gören Andrey onunla yakınlaşır. Bir dizi düş boyunca şairin vatanına duyduğu hasret ve karısına duyduğu özlem, Eugenia ve onun İtalya’sı hakkındaki karışık duyguları ve Domenico’ya hissettiği yakınlık iç içe geçer.

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

İvan’ın Çocukluğu

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Andrey Rublev

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Solaris

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Ayna

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

İz Sürücü

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Nostalji

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Zamanda Yolculuk

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Kurban

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Andrey Arseneviç’in Yaşamında Bir Gün

Nostalji

Tarkovsky: Zamanın İzleri

Tarkovsky: Zamanın İzleri

"Tarkovsky’nin ilk filmlerini keşfetmem, tam bir mucizeydi. Kendimi daha önceden hiç anahtarlarına ulaşamadığım bir kapının önünde buldum. Her zaman açıp ötesine geçmek istediğim bir kapı… Sonunda biri, nasıl söyleyeceğimi bilemediğim şeyleri ifade etmişti. Benim için Tarkovsky en büyük film yapımcısıdır.” 

Oryantalist Resimlerde İstanbul Boğazı

Oryantalist Resimlerde İstanbul Boğazı

Kenti kuzeyden güneye bölen, iki kıtayı ayıran, İstanbul’u batılı ressamlar için çok özel kılan Boğaz, batılı ressamlar için kentin en pitoresk görünümlerini sunar. Kimi zaman, örneğin Ziem’in resimlerinde olduğu gibi masalsı bir İstanbul atmosferi yaratırken en önemli unsurlardan biri Boğaz’dır. 

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Resimdeki kişi, delici bir bakışla seyirciye bakarken, dörtte üç konumda resmedilmiştir. Resmin arka planı gri; boğa güreşçisinin giysisi, saçları ve başlığı ise siyahtır. Yakanın ve dantel süsün beyazı göz alıcıdır ve tenin solgun pembesi içinde, dudaklar, yanaklar ve burundaki bazı daha yoğun, küçük fırça vuruşları dikkati çeker.