Aracı

  • 14 Mayıs 2022 / 15.00
  • 21 Mayıs 2022 / 15.00

Yönetmenler: Shira Geffen, Etgar Keret
Oyuncular: Mathieu Amalric, Eddy Mitchell, Nicole Shirer, Sarah Adler, Michelangelo Marchese
Fransa, Belçika, 2019, 4 bölüm, 180', DCP, renkli
Fransızca; Türkçe altyazılı 

Denizanası'nın başarısından sonra Etgar Keret ve Shira Geffen, mini dizi Aracı ile yeniden yönetmen koltuğuna oturuyor. Bilinçaltımızın en karanlık köşelerine esprili bir şekilde gizlice sızmaya çalışan benzersiz bir öykü, David Lynch ve Luis De Funes karması bir sinematografiyle karşınızda: Kendi Japon balığından hukuk danışmanlığı hizmeti alan evsiz bir emlakçı, zamanda yolculuk edebildiğini keşfeder. Geçmişini değiştirebilecek midir; hatta daha önemlisi, geçmişi, acı dolu bir yalnızlıktan ibaret bugününü değiştirebilecek midir?

 

Çarpıcı Gündelik Yaşamlar: Etgar Keret

Üstünkörü

Çarpıcı Gündelik Yaşamlar: Etgar Keret

Bilek Kesenler: Bir Aşk Hikayesi

Çarpıcı Gündelik Yaşamlar: Etgar Keret

Denizanası

Çarpıcı Gündelik Yaşamlar: Etgar Keret

Etgar Keret: Hangi Hayvansınız?

Çarpıcı Gündelik Yaşamlar: Etgar Keret

Etgar Keret: Gerçek Bir Hikayeden Uyarlanmıştır

Çarpıcı Gündelik Yaşamlar: Etgar Keret

Aracı

Çarpıcı Gündelik Yaşamlar: Etgar Keret

Dışarıda

Ressamların Gözünden Osmanlı’da Kadın Giyimi

Ressamların Gözünden Osmanlı’da Kadın Giyimi

Yabancılara kapalı bir dünya olduğundan Harem’deki kadınların yaşantısı batılı ressamların ve sanat tüketicisinin en çok ilgisini çeken konulardan olmuştur. 

Mostar’ın 8 Sorununa 8 GIF

Mostar’ın 8 Sorununa 8 GIF

Pera Müzesi Blog, N’olmuş? işbirliğiyle yeni bir yazı dizisine başlıyor. “Bilindik N’olmuş? sorusunu her gün yeniden soruyor, karşımıza çıkan sayısız beklenmedik cevabı sizlerle paylaşıyoruz.

Akışkan Rego

Akışkan Rego

Her ne kadar Rego, geç de olsa, çağının öncü feministlerinden biri olarak kabul edilmişse de, cinsel akışkanlığı ele alışıyla ilgili çok az şey yazılmıştır. Hatta çizim ve resimlerindeki sado-mazoşist akım, partiarka ile sömürülen kadın arasındaki klasik çatışmanın bir okuması olarak anlaşılmıştır. Türkiye ve Almanya’daki ilk müze sergileri, Rego’nun toplumsal cinsiyet ve kimlik hakkında sanıldığının çok ötesinde akışkan bir anlayışa sahip olduğunu gösteriyor.