Bilek Kesenler: Bir Aşk Hikayesi

  • 13 Mayıs 2022 / 20.00
  • 20 Mayıs 2022 / 20.00

Yönetmen: Goran Dukić
Oyuncular: Shannyn Sossamon, Patrick Fugit, Shea Whigham, Tom Waits, John Hawkes 
ABD, İngiltere, 2006, 91', HDD, renkli
İngilizce, Rusça; Türkçe altyazılı 

Zia için hayat zordur; yakın zamanda kız arkadaşından ayrılmış, ailesi tarafından yanlış anlaşılmış ve evet, bir de kendisini öldürmüştür ve şu anda ‘öbür dünyada’ yaşamaktadır. Bu, bayağı işler, köhne barlar, eski sevgililer ve kötü toplu taşımanın olduğu bir öbür dünyadır. Zia, oraya varır varmaz iki arkadaş edinir: Zeki ve tuhaf bir cazibesi olan Rus bir rock tutkunu ile öbür dünyaya kaderin acımasız bir cilvesi sonucu gönderildiğine inanan seksi, akıllı ve masum bir genç kız. Bir anda aile olan bu üçlü, kağıt bantla tutturulmuş turuncu renkli külüstür bir station wagon araçla yola düşer. Beklenmedik mucizeler ve absürt bir mizah ile dolu bu film, hayatın ne kadar kıymetli ve sürprizlerle dolu olduğunu gözler önüne seriyor.

Çarpıcı Gündelik Yaşamlar: Etgar Keret

Üstünkörü

Çarpıcı Gündelik Yaşamlar: Etgar Keret

Bilek Kesenler: Bir Aşk Hikayesi

Çarpıcı Gündelik Yaşamlar: Etgar Keret

Denizanası

Çarpıcı Gündelik Yaşamlar: Etgar Keret

Etgar Keret: Hangi Hayvansınız?

Çarpıcı Gündelik Yaşamlar: Etgar Keret

Etgar Keret: Gerçek Bir Hikayeden Uyarlanmıştır

Çarpıcı Gündelik Yaşamlar: Etgar Keret

Aracı

Çarpıcı Gündelik Yaşamlar: Etgar Keret

Dışarıda

Araba Sevdası Yahut Hikâyenin Aslı <br> Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Araba Sevdası Yahut Hikâyenin Aslı
Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Nickolas Muray: Bir Fotoğrafçının Portresi sergisi kapsamında Çağlayan Çevik kurmaca bir yazı dizisi kaleme aldı. 

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize. 

İdeoloji

İdeoloji

Sergi, “Balkanlar” olarak bilinen bölge ülkelerinden farklı kuşaklardan sanatçı ve sanatçı gruplarına odaklanıyor ve bölgenin kaçınılmaz olarak akla gelen siyasi çağrışımları göz önünde bulundurulmaksızın bir doğa olayı üzerinden biçimleniyor.