Asabiyim Ben

  • 22 Eylül 2017 / 21.30
  • 7 Ekim 2017 / 14.00

Yönetmen: Damián Szifrón
Oyuncular: Ricardo Darín, Oscar Martínez, Leonardo Sbaraglia, Érica Rivas, Rita Cortese, Julieta Zylberberg, Darío Grandinetti
Arjantin, İspanya , 2014, 122’, renkli
İspanyolca; Türkçe altyazılı

Asabiyim Ben, insan doğasındaki öfke ve şiddetin farklı boyutlarda dışa vurduğu, hepsi de hayrete düşürücü altı ayrı kısa hikâyeden oluşan bir antoloji film. Tesadüflerin bir araya getirdiği bir uçak dolusu insan, küçük bir restorana uğrayan bir tefeci, birbirlerinin sınırlarını zorlayan iki şoför, kızının doğum gününe yetişmeye çalışan bir bombalı yıkım uzmanı, zengin babasının arabasıyla birine çarpıp kaçan bir yeni yetme ve evliliklerini kutlayan bir çift… Hepsinin yaşamı ufacık bir öfke kıvılcımıyla değişiyor, her bir hikâye akılalmaz biçimlerde şiddete evriliyor. Damián Szifron’un dahiyane filmi, Arjantin’e En İyi Yabancı Dilde Film dalında bir Oscar adaylığı daha getirmişti.

Suç ve Ceza <br> Arjantin Hikâyeleri

Akbaba

Suç ve Ceza <br> Arjantin Hikâyeleri

Dokuz Kraliçe

Suç ve Ceza <br> Arjantin Hikâyeleri

Aura

Suç ve Ceza <br> Arjantin Hikâyeleri

Kóblic

Suç ve Ceza <br> Arjantin Hikâyeleri

Komşu Adam

Suç ve Ceza <br> Arjantin Hikâyeleri

Gözlerindeki Sır

Suç ve Ceza <br> Arjantin Hikâyeleri

Kayıp Çocukluk

Suç ve Ceza <br> Arjantin Hikâyeleri

Eva’ya Huzur Yok

Suç ve Ceza <br> Arjantin Hikâyeleri

Asabiyim Ben

Suç ve Ceza <br> Arjantin Hikâyeleri

Başsız Kadın

Asabiyim Ben

Charlotte Wells’ten Bir Not

Charlotte Wells’ten Bir Not

Hafıza güvenilmesi güç bir şeydir: ayrıntılar belirsizleşir ve öngörülemez bir hâl alır. Hatırlamak için gayret ettikçe daha az şey görürsünüz. Kendisini durmadan çürüten bir hafızanın anısı... Son zamanlarda kendimi, duyguların daha dirençli olduğu noktasında ikna etmeye çalışırken buluyorum; ne var ki bu, epey zor bir iş.

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor.