Aya İlk Ayak Basan

  • 21 Kasım 2015 / 19.00
  • 13 Aralık 2015 / 16.00

Yönetmen: Alexsey Fedorchenko
Oyuncula
: Aleksey Anisimov, Viktoriya Ilyinskaya, Viktor Kotov
Rusya,
2005, 76’, renkli, siyah-beyaz
Rusça; Türkçe altyazıyla

Aya ilk ayak basanın Neil Armstrong ve Buzz Aldrin olduğunu mu düşünüyordunuz? O zaman tekrar düşünün, çünkü Alexei Fedorchenko’nun sarsıcı ilk filminin ortaya çıkardığı üzere Sovyet kozmopilot Ivan Kharlamov 1938 yılında oraya gidip gelmiş, sonrasında bu deneysel ve çokça gizli uçağını Şili’ye götürmüş, buradan da Çin ve Moğolistan üzerinden, sonunda Rusya’ya varacak şekilde Pasifik’te zorlu bir yolculuğa çıkmıştı. Aya İlk Ayak Basan, özgür ütopya ruhunun - insanın mahareti ve hayal gününün sınırsız ihtimallerine dair anlayışın - dokunaklı bir ifadesi. Bu anlayış, acı gerçekliği ortaya çıkmadan önce çoğu insanın Sovyetlerin yaptığı deneylere bakışını oluşturuyordu. (Kent Jones)

Çarlardan Yıldızlara <br/>Fantastik Rus Sineması

Aelita, Mars Kraliçesi

Çarlardan Yıldızlara <br/>Fantastik Rus Sineması

Fırtına Gezegeni

Çarlardan Yıldızlara <br/>Fantastik Rus Sineması

Amfibi İnsan

Çarlardan Yıldızlara <br/>Fantastik Rus Sineması

Solaris

Çarlardan Yıldızlara <br/>Fantastik Rus Sineması

İz Sürücü

Çarlardan Yıldızlara <br/>Fantastik Rus Sineması

Zor Yollarla, Yıldızlara

Çarlardan Yıldızlara <br/>Fantastik Rus Sineması

Sıfır Kenti

Çarlardan Yıldızlara <br/>Fantastik Rus Sineması

Aya İlk Ayak Basan

Aya İlk Ayak Basan

Oryantalist Resimlerde İstanbul Boğazı

Oryantalist Resimlerde İstanbul Boğazı

Kenti kuzeyden güneye bölen, iki kıtayı ayıran, İstanbul’u batılı ressamlar için çok özel kılan Boğaz, batılı ressamlar için kentin en pitoresk görünümlerini sunar. Kimi zaman, örneğin Ziem’in resimlerinde olduğu gibi masalsı bir İstanbul atmosferi yaratırken en önemli unsurlardan biri Boğaz’dır. 

Kimliğe İlişkin Uzlaşımlar

Kimliğe İlişkin Uzlaşımlar

Portreler, kaçınılmaz olarak toplumsal tanınmaya ve ideolojik değişikliklere tabidir. Bu alanda yer alan eserler, toplumsal cinsiyet ve ırka ilişkin kültürel uzlaşımların yanı sıra film yıldızlarının imajlarında işleyişte olan estetik stratejileri sorguluyor. 

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Pascal Sebah

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Pascal Sebah

1857’de Beyoğlu Postacılar Caddesi’nde “El Chark Societe Photograhic” adlı bir stüdyo açan levanten kökenli Pascal Sébah, 1860 yılında fotoğraf tekniğini iyi bilen ve bu alanda Paris’te çalışmalar yapmış A. Laroche adında bir Fransızla birlikte çalışmalarını sürdürmek üzere Rus Elçiliği’nin bitişiğindeki stüdyosuna taşınır...