Azrail’i Beklerken

  • 6 Kasım 2013 / 18.30
  • 10 Kasım 2013 / 18.00

Yönetmen: Vincent Paronnaud, Marjane Satrapi
Oyuncular: Mathieu Amalric, Edouard Baer, Maria de Medeiros
Fransa, Almanya, Belçika, 93’, 2011, renkli
Franszıca, İngilizce; Türkçe altyazıyla


Tahran, 1958. Kendi devrinin en ünlü müzisyenlerinden biri olan Nasser Ali Khan, çok sevdiği kemanı kırıldığından beri tüm yaşam sevincini yitirmiş durumdadır. Onun yerini alabilecek kadar iyi hiçbir enstrüman bulamadığı için, yatağında ölümü beklemeye karar veriyor. Ölümün gelmesini beklerken de melankolik olduğu kadar mutluluk verici hayallere, düşlere dalıyor, gençliğine dönüyor, hatta çocuklarının geleceğini ona açıklayan Azrail’le konuşuyor... Bulmacanın parçaları yavaş yavaş yerine oturdukça, yaşamının dokunaklı sırrı da açığa çıkıyor: Dehasına ve müziğine esin kaynağı olan harika bir aşk hikayesi…

Sınırdaki Kadınlar<br/> Kadın ve Göç

Bir Ayrılık

Sınırdaki Kadınlar<br/> Kadın ve Göç

Okuyucu

Sınırdaki Kadınlar<br/> Kadın ve Göç

Azrail’i Beklerken

Sınırdaki Kadınlar<br/> Kadın ve Göç

Tepelerin Ardında

Sınırdaki Kadınlar<br/> Kadın ve Göç

Peki Şimdi Nereye?

Sınırdaki Kadınlar<br/> Kadın ve Göç

Öyle Sevdim ki Seni

Sınırdaki Kadınlar<br/> Kadın ve Göç

Eller Havaya

Sınırdaki Kadınlar<br/> Kadın ve Göç

Louise Wimmer

Azrail’i Beklerken

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor. 

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil sergisi proje yöneticileri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley, Nick Hornby’nin edebiyat ve müziğin yollarını kesiştiren etkileyici hikâyesi Ölümüne Sadakat’i anlatıyor! 

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.