}

Peki Şimdi Nereye?

  • 10 Kasım 2013 / 16:00
  • 12 Kasım 2013 / 19:00

Yönetmen: Nadine Labaki
Oyuncular: Claude Baz Moussawbaa, Leyla Hakim, Nadine Labaki
Fransa, Lübnan, Mısır, İtalya , 110’, 2011, renkli
Arapça, Rusça, İngilizce; Türkçe altyazıyla


Her yerden uzaktaki bir Lübnan köyünde camiyle kilise yan yana duruyor – ama dini gerilim patlama noktasında, özellikle de bir dizi eşek şakası yüzünden aradaki düşmanlık giderek yükselmeye başlayınca. Köyün hem Hıristiyan, hem de Müslüman kadınları, gerilimi azaltmak için olmayacak oyunlar düzenliyor – Ukraynalı bir dansöz grubu tutmak gibi. Şimdi Nereye Gidiyoruz? iç acıtıcı dramayla neşeli komedi arasında gidip geliyor, bir şekilde dengeyi tutturmayı başarıyor. Yönetmen ve oyuncu Nadine Labaki, çoğu amatör olan oyuncularını yürekle ve tutkuyla yönetiyor. Bu adanmışlık sayesinde Hz. Meryem’in ruhuyla konuştuğunu iddia eden belediye başkanı eşinin gülünçlükleriyle bir annenin kör kurşunla oğlunu yitirmesinin acısını bir arada verebiliyor. Özellikle şiirsel bir sahnede dansözler kasabada tura çıkıyor ve mezarlığın Müslüman ve Hıristiyan olarak ikiye ayrıldığını görüyorlar – kasaba, ölümde bile bölünmüş durumda.

Sınırdaki Kadınlar<br/> Kadın ve Göç

Bir Ayrılık

Sınırdaki Kadınlar<br/> Kadın ve Göç

Okuyucu

Sınırdaki Kadınlar<br/> Kadın ve Göç

Azrail’i Beklerken

Sınırdaki Kadınlar<br/> Kadın ve Göç

Tepelerin Ardında

Sınırdaki Kadınlar<br/> Kadın ve Göç

Peki Şimdi Nereye?

Sınırdaki Kadınlar<br/> Kadın ve Göç

Öyle Sevdim ki Seni

Sınırdaki Kadınlar<br/> Kadın ve Göç

Eller Havaya

Sınırdaki Kadınlar<br/> Kadın ve Göç

Louise Wimmer

Peki Şimdi Nereye?

Sergey Parajanov Anlatıyor

Sergey Parajanov Anlatıyor

“Olabilecek en kötü hapishane koşullarıyla karşılaştığımda, bir seçim yapmak zorunda olduğumu anladım: ya dibe vuracaktım ya da bir sanatçı olacaktım.”

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.