Peki Şimdi Nereye?

  • 10 Kasım 2013 / 16.00
  • 12 Kasım 2013 / 19.00

Yönetmen: Nadine Labaki
Oyuncular: Claude Baz Moussawbaa, Leyla Hakim, Nadine Labaki
Fransa, Lübnan, Mısır, İtalya , 110’, 2011, renkli
Arapça, Rusça, İngilizce; Türkçe altyazıyla


Her yerden uzaktaki bir Lübnan köyünde camiyle kilise yan yana duruyor – ama dini gerilim patlama noktasında, özellikle de bir dizi eşek şakası yüzünden aradaki düşmanlık giderek yükselmeye başlayınca. Köyün hem Hıristiyan, hem de Müslüman kadınları, gerilimi azaltmak için olmayacak oyunlar düzenliyor – Ukraynalı bir dansöz grubu tutmak gibi. Şimdi Nereye Gidiyoruz? iç acıtıcı dramayla neşeli komedi arasında gidip geliyor, bir şekilde dengeyi tutturmayı başarıyor. Yönetmen ve oyuncu Nadine Labaki, çoğu amatör olan oyuncularını yürekle ve tutkuyla yönetiyor. Bu adanmışlık sayesinde Hz. Meryem’in ruhuyla konuştuğunu iddia eden belediye başkanı eşinin gülünçlükleriyle bir annenin kör kurşunla oğlunu yitirmesinin acısını bir arada verebiliyor. Özellikle şiirsel bir sahnede dansözler kasabada tura çıkıyor ve mezarlığın Müslüman ve Hıristiyan olarak ikiye ayrıldığını görüyorlar – kasaba, ölümde bile bölünmüş durumda.

Sınırdaki Kadınlar<br/> Kadın ve Göç

Bir Ayrılık

Sınırdaki Kadınlar<br/> Kadın ve Göç

Okuyucu

Sınırdaki Kadınlar<br/> Kadın ve Göç

Azrail’i Beklerken

Sınırdaki Kadınlar<br/> Kadın ve Göç

Tepelerin Ardında

Sınırdaki Kadınlar<br/> Kadın ve Göç

Peki Şimdi Nereye?

Sınırdaki Kadınlar<br/> Kadın ve Göç

Öyle Sevdim ki Seni

Sınırdaki Kadınlar<br/> Kadın ve Göç

Eller Havaya

Sınırdaki Kadınlar<br/> Kadın ve Göç

Louise Wimmer

Peki Şimdi Nereye?

Charlotte Wells’ten Bir Not

Charlotte Wells’ten Bir Not

Hafıza güvenilmesi güç bir şeydir: ayrıntılar belirsizleşir ve öngörülemez bir hâl alır. Hatırlamak için gayret ettikçe daha az şey görürsünüz. Kendisini durmadan çürüten bir hafızanın anısı... Son zamanlarda kendimi, duyguların daha dirençli olduğu noktasında ikna etmeye çalışırken buluyorum; ne var ki bu, epey zor bir iş.

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

Bölgenin Hafızası

Bölgenin Hafızası

Hafıza nesneleri ilişkilendikleri coğrafyanın da hafızasını taşır. Temel maddesi toprak olan seramikler üretildikleri coğrafyaya doğrudan bağlanır: Toprakla birebir ilişki kuran seramik, üretildiği toprağın hafızasını da barındırır. Kütahya’nın kaolini bol, dolayısıyla da seramik üretimine elverişli toprağı burada çeşitli tekniklerin gelişmesine ve seramik atölyelerinin kurulmasına sebep olmuştur.