Benimle Dans Eder Misin?

  • 26 Haziran 2019 / 19:00
  • 29 Haziran 2019 / 16:00

Yönetmen: Derek Jarman
İngiltere, 1984, 78', DVD, renkli 
Diyalogsuz

1984 yılında Derek Jarman, Londra'nın gece kulübü dünyasında geçen bir gangster filmi üzerinde çalışan arkadaşı Ron Peck (Gece Kuşları, 1978) için araştırma yapıyordu. Dijital video ile ciddi çalışmalar yapan ilk İngiliz yönetmenlerden biri olan Jarman, Benimle Dans Eder Misin? filminde ışığı ve rengi gizemli bir bulanıklıkla veren bu formatın ele aldığı konuya mükemmel bir şekilde uyduğunu fark etti. Video kayıtların görsel estetiğine ilişkin yorum yapan BFI küratörü William Fowler, filmi şu şekilde özetliyor: “Dansın daha iyi bir şekilde çekildiğini gördüğümü sanmıyorum.”

Bu program kapsamındaki Pera Film gösterim ve etkinlikleri ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır. Yasal düzenlemeler uyarınca aksi belirtilmediği sürece tüm film gösterimlerimiz 18+ uygulamasına tabidir.

Aldırış Etme

Benimle Dans Eder Misin?

Aldırış Etme

İyi ki Doğdun, Marsha!

Aldırış Etme

High Fantasy

Ressamların Gözünden Osmanlı’da Müzik ve Eğlence

Ressamların Gözünden Osmanlı’da Müzik ve Eğlence

Batılı ressamların Osmanlı konulu iç mekanda geçen gündelik yaşam resimlerine baktığımızda müzikli eğlenceler yaşama dair önemli bir detay olarak dikkat çeker. Bazen de tek figürlü resimlerde sadece müzik yapan kadınlar betimlenmiştir. 

Félix Ziem (1821-1911) Göçebe, sınıflandırılamaz ve ayrıksı bir sanatçı

Félix Ziem (1821-1911) Göçebe, sınıflandırılamaz ve ayrıksı bir sanatçı

Pera Müzesi 10 Kasım 2016 – 29 Ocak 2017 tarihleri arasında 19. yüzyılın en özgün manzara ressamlarından Fransız sanatçı Félix Ziem’i ağırlıyor. Ziem Müzesi ve Martigues Belediyesi işbirliğiyle gerçekleşen serginin küratörlüğünü Lucienne Del’Furia ve Frédéric Hitzel üstleniyor.

Giacometti ve İnsan Figürü

Giacometti ve İnsan Figürü

Alberto Giacometti sergisinin ikinci bölümü, büyük yapıtlarla birlikte çoğunluğu 1950-1960 yılları arasında gerçekleştirilmiş, sanatçının dünya algısını geliştirdiği ve gerçeği olduğu gibi değil de gördüğü gibi yansıttığı olgunluk dönemi yapıtlarını ele alıyordu.