Beuys

  • 20 Eylül 2019 / 21.00
  • 12 Ekim 2019 / 15.00

Yönetmen: Andres Veiel
Oyuncular: Joseph Beuys, Caroline Tisdall, Rhea Thönges-Stringaris, Klaus Staeck
Almanya, 2017, 107', BluRay, renkli, siyah-beyaz
Almanca; Türkçe altyazılı

Ölümünün üzerinden 30 yıl geçmesine rağmen, Joseph Beuys hala bir vizyoner ve çağının en büyük sanatçılarından biri olarak kabul ediliyor. Sanatçının rolü üzerine geliştirdiği geniş kapsamlı konsept, Joseph’i medya, toplum ve kapitalizm konulu sosyal geçerliliği olan tartışmaların tam merkezine yerleştiriyor. Daha önce kullanılmamış görsel ve işitsel kaynakları kullanan yönetmen Andres Veiel, sinemaseverlere tarihin eşsiz bir kaydını sunuyor. Film, geleneksel anlamda bir portreden öte, bir insanın, sanatının, fikirlerinin ve tüm bunların dünyada izdüşümünün derinlemesine irdelenmesinden oluşuyor.

Bu program kapsamındaki Pera Film gösterim ve etkinlikleri ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır. Yasal düzenlemeler uyarınca aksi belirtilmediği sürece tüm film gösterimlerimiz 18+ uygulamasına tabidir.

iş birliğiyle
logo

 

Ansızın Bir Yabancı Belirir

Kuzeyli Nanook

Ansızın Bir Yabancı Belirir

Maymunlar Cehennemi

Ansızın Bir Yabancı Belirir

Prenses Mononoke

Ansızın Bir Yabancı Belirir

Nerdesin Be Birader?

Ansızın Bir Yabancı Belirir

Donmuş Irmak

Ansızın Bir Yabancı Belirir

Beuys

Ansızın Bir Yabancı Belirir

Sakawa

Ansızın Bir Yabancı Belirir

Yuva

Ansızın Bir Yabancı Belirir

Milyon Kere Ölür Bir İnsan

Ansızın Bir Yabancı Belirir

Bilimin Sesleri

Beuys

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize. 

Deniz Sefası

Deniz Sefası

Deniz hamamından plaja geçiş ise bir devrim niteliğindeydi. Rus ihtilalinde ülkelerinden kaçan Beyaz Ruslar, İstanbul’da pek çok dönüşüme neden olmuşlardı, bunlardan en önemlisi de halkın denizle buluşmasına vesile olan plaj alışkanlıklarıydı. 1920’lerden itibaren deniz hamamları evrilerek yerlerini yavaş yavaş kadın ve erkeğin beraber denize girebildiği plajlara bıraktı. Bu blog yazımızda İstanbul’un plajlarını ve onların özelliklerini ele alıyoruz.

Bulanık Hatıralar <br> Andra Ursuta

Bulanık Hatıralar
Andra Ursuta

Dışsal tarihsel gerçeklikler ile evin içsel mekânı arasında bir bağlantı vardır. Mimari, kişisel eşyalar, tasarım ve işlevsel düzenlemeler ve planlar: Tüm bunlar özgün kişisel tarihleri ve politik uğrakları yansıtır.