Kuzeyli Nanook

  • 11 Ekim 2019 / 19.00
  • 10 Kasım 2019 / 18.00

Yönetmen: Robert J. Flaherty
Oyuncular: Allakariallak, Alice Nevalinga, Cunayou, Allegoo
ABD, Fransa, 1922, 78', DCP, siyah-beyaz
Diyalogsuz

Alanında çığır açan bu belgesel film, Kanada'nın Kuzey Quebec bölgesindeki yerli Eskimo halkının hayatını anlatıyor. Her ne kadar yapımda bazı kurgusal unsurlar olsa da filmin kadraja aldığı bu becerikli insanların sert bir iklimde nasıl hayatta kaldıklarını, iglo evlerini nasıl inşa ettiklerini ve avlanma ve balık avlama yoluyla nasıl yiyecek bulduklarını tüm gerçekçiliğiyle gözler önüne seriyor. Film aynı zamanda geleneksel uygarlıktan izole olmuş Kuzey Kutbu’nun uçsuz bucaksızlığını ve amansız olduğu kadar etkileyeci güzellikteki manzarasını da beyazperdeye taşıyor Dünyanın çeşitli yerlerinde, pek çok kez gösterilen Kuzeyli Nanook filmi, sinema tarihinin ilk uzun metrajlı antropolojik belgeseli olarak büyük övgü topladı.

Bu program kapsamındaki Pera Film gösterim ve etkinlikleri ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır. Yasal düzenlemeler uyarınca aksi belirtilmediği sürece tüm film gösterimlerimiz 18+ uygulamasına tabidir.

Ansızın Bir Yabancı Belirir

Kuzeyli Nanook

Ansızın Bir Yabancı Belirir

Maymunlar Cehennemi

Ansızın Bir Yabancı Belirir

Prenses Mononoke

Ansızın Bir Yabancı Belirir

Nerdesin Be Birader?

Ansızın Bir Yabancı Belirir

Donmuş Irmak

Ansızın Bir Yabancı Belirir

Beuys

Ansızın Bir Yabancı Belirir

Sakawa

Ansızın Bir Yabancı Belirir

Yuva

Ansızın Bir Yabancı Belirir

Milyon Kere Ölür Bir İnsan

Ansızın Bir Yabancı Belirir

Bilimin Sesleri

Kuzeyli Nanook

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Pascal Sebah

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Pascal Sebah

1857’de Beyoğlu Postacılar Caddesi’nde “El Chark Societe Photograhic” adlı bir stüdyo açan levanten kökenli Pascal Sébah, 1860 yılında fotoğraf tekniğini iyi bilen ve bu alanda Paris’te çalışmalar yapmış A. Laroche adında bir Fransızla birlikte çalışmalarını sürdürmek üzere Rus Elçiliği’nin bitişiğindeki stüdyosuna taşınır...

Padişahın Emriyle

Padişahın Emriyle

Resimde Żmurko bir harem odasının egzotik imgesini, parlayan kumaşlar, saçılmış mücevherlerle birlikte sunuyor, burayı “padişahın emriyle” öldürülmüş bir odalığın heykeli andıran güzel bedeni için bir dekor olarak kullanıyor. 

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Resimdeki kişi, delici bir bakışla seyirciye bakarken, dörtte üç konumda resmedilmiştir. Resmin arka planı gri; boğa güreşçisinin giysisi, saçları ve başlığı ise siyahtır. Yakanın ve dantel süsün beyazı göz alıcıdır ve tenin solgun pembesi içinde, dudaklar, yanaklar ve burundaki bazı daha yoğun, küçük fırça vuruşları dikkati çeker.