Yönetmenler: Aykut Atasay, İzlem Aybastı, Zeliha Deniz
Oyuncular: Cansu Laçiner, Zeliha Deniz, Tuna Erdem, Seda Ergül, Hasbiye Günaçtı, Lale Mansur
Türkiye, 2009, 26’
 

Beyaz Atlı Prens Boşuna Gelme adlı belgesel Türkiye'de bir tabu haline gelmiş ve üzerine pek belgesel çalışması yapılmamış bir konuyu ele alıyor: Türkiye'deki eşcinsel ve biseksüel kadınların toplum içindeki temsili. Senaryosunu Serap Akçura, Aykut Atasay, İzlem Aybastı, Yeşim Başaran, Zeliha Deniz, Rüzgar Gözüm Gökçe, Evren Savcı ve Ceylan Begüm Yıldız'ın yazdığı belgeselin yapımcısı ise Lambdaistanbul LGBTT Dayanışma Derneği.

Pera Film’de Onur Haftası<br> Online Kısa Film Seçkisi

Kalp Atışımda

Pera Film’de Onur Haftası<br> Online Kısa Film Seçkisi

Beyaz Atlı Prens Boşuna Gelme

Pera Film’de Onur Haftası<br> Online Kısa Film Seçkisi

Yüzme Kulübü

Pera Film’de Onur Haftası<br> Online Kısa Film Seçkisi

Hâlâ Yanıyor

Pera Film’de Onur Haftası<br> Online Kısa Film Seçkisi

Pembe Oğlan

Pera Film’de Onur Haftası<br> Online Kısa Film Seçkisi

Ben Kızlardan Hoşlanıyorum!

Hem Çok Eskilere Ait Hem de Fazlasıyla Çağdaş  <br> Tatiana Trouvé

Hem Çok Eskilere Ait Hem de Fazlasıyla Çağdaş
Tatiana Trouvé

Pera Müzesi, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) işbirliğiyle, 16 Eylül – 12 Kasım 2017 tarihleri arasında 15. İstanbul Bienali’ne ev sahipliği yapıyor. Müzede 17 sanatçının eserleri yer alıyor. Bienal boyunca bu sanatçıları ve eserlerini blogumuzda ele alıyoruz!

Marcel Duchamp’ın Bisiklet Tekerleği

Marcel Duchamp’ın Bisiklet Tekerleği

1998 yılında Ben Jakober ve Yannick Vu, Marcel Duchamp’ın Roue de Bicyclette adlı eserinin bir yeniden-yapımını gerçekleştirdiler. Duchamp’ın ilk “ready-made” eseri olarak kabul edilen Roue de Bicyclette, bisiklet tekerleği ve mutfak taburesinin, amacı olmayan bir makineye dönüştürülmesi. 

Jean-Léon Gérôme: Değişim Çağında Kültürel Etkileşimler

Jean-Léon Gérôme: Değişim Çağında Kültürel Etkileşimler

Jean-Léon Gérôme, 19. yüzyıl ikinci yarısının en tanınmış sanatçıları arasında yer alır. Akademik resmin en ateşli savunucularından olan Gérôme, İzlenimcilik gibi modern akımlara karşı kişisel bir savaş yürütmüştür. Yaşamının son dönemlerinde, karşı çıktığı akımların yükselişiyle eski popülerliğini kaybetmeye başlasa da 20. yüzyılda da pek çok başka akademik ressam gibi unutulup gitmemiştir.