Chelsea Kızları

  • 21 Haziran 2014 / 15.00
  • 22 Haziran 2014 / 14.00

Chelsea Kızları, 1966, 204’
16 mm film, siyah beyaz ve renkli, sesli
16 mm’den DVD’ye transfer
The Andy Warhol Museum, Pitssburgh Koleksiyonu
Katkı The Andy Warhol Foundation for the Visual Arts, Inc.
©
2014 The Andy Warhol Museum, Pittsburgh, PA, bir Carnegie Institute Müzesi
Tüm hakları saklıdır.

1960’larda yapılan ve ana akım tarafından belli bir oranda kabul edilmiş ilk “underground” filmlerden biri olan Chelsea Kızları (New York’ta çok başarılı oldu, Los Angeles ve San Francisco’da gayet iyi karşılandı, Chicago ve Boston’da yasaklandı), Warhol’un çevresindeki “süperstar”lara uzun uzun, gözünü kırpmadan bakan bir film oldu; New York’ta uzun yıllardır yazarlar, sanatçılar ve bohemlerin gözde mekanı olan, kötü şöhretli Chelsea Hotel’deki odalarında bu süperstarlar kamera karşısına geçti. 3 saat süren filmde, Brigid Berlin (Düşes), Nico, Mario Montez, Ondine (Papa), Ingrid Superstar, International Velvet, Rene Richard, Eric Emerson, Gerard Malanga, yönetmen Marie Menken, Ari Boulogne (Nico’nun oğlu), müthiş görünümlü genç Mary Woronow –“The Exploding Plastic Inevitable”da The Velvet Underground’la birlikte dans etmişti- ve başkaları rol alıyor. Film bölünmüş ekranda, aynı anda iki projeksiyon makinesinden ve yer değiştiren ses kayıtlarıyla gösterilmiş, siyah beyaz ve renkli çekimlerden oluşuyordu.

Yeraltından Filmler<br/>Andy Warhol + Lou Reed

Chelsea Kızları

Yeraltından Filmler<br/>Andy Warhol + Lou Reed

Vinil

Yeraltından Filmler<br/>Andy Warhol + Lou Reed

Seslerin Senfonisi: The Velvet Underground ve Nico

Chelsea Kızları

Gece Yarısı Hikâyeleri: Retro Rüyalar Oteli <br> Doğu Yücel

Gece Yarısı Hikâyeleri: Retro Rüyalar Oteli
Doğu Yücel

Benden beklemiyordu bunu. Ben de o gün o anda evlilik kararı alacağımızı beklemiyordum. Birden bire ama tamamen de günümüze uygun olup bitti her şey. Evlilik fikri aynı anda aklımızdan geçmiş, aynı anda gülümsemiş, aynı anda gözümüzü kapatıp aynı anda gözümüzü açmıştık. 

Padişahın Emriyle

Padişahın Emriyle

Resimde Żmurko bir harem odasının egzotik imgesini, parlayan kumaşlar, saçılmış mücevherlerle birlikte sunuyor, burayı “padişahın emriyle” öldürülmüş bir odalığın heykeli andıran güzel bedeni için bir dekor olarak kullanıyor. 

18. ve 19. Yüzyıl Resimlerinde İstanbul’un Tarihi Yarımadası

18. ve 19. Yüzyıl Resimlerinde İstanbul’un Tarihi Yarımadası

19. yüzyıla kadar siyasi otoritenin merkezi Topkapı Sarayı, klasik Osmanlı ve Bizans mimarisinin görkemli örnekleriyle tüm imparatorluğun kalbi gibidir Tarihi Yarımada. Osmanlı İmparatorluğunu yakından tanımak isteyen her batılı, resimler yoluyla da olsa Tarihi Yarımada’yı görmelidir önce.