Chelsea Kızları

  • 21 Haziran 2014 / 15:00
  • 22 Haziran 2014 / 14:00

Chelsea Kızları, 1966, 204’
16 mm film, siyah beyaz ve renkli, sesli
16 mm’den DVD’ye transfer
The Andy Warhol Museum, Pitssburgh Koleksiyonu
Katkı The Andy Warhol Foundation for the Visual Arts, Inc.
©
2014 The Andy Warhol Museum, Pittsburgh, PA, bir Carnegie Institute Müzesi
Tüm hakları saklıdır.

1960’larda yapılan ve ana akım tarafından belli bir oranda kabul edilmiş ilk “underground” filmlerden biri olan Chelsea Kızları (New York’ta çok başarılı oldu, Los Angeles ve San Francisco’da gayet iyi karşılandı, Chicago ve Boston’da yasaklandı), Warhol’un çevresindeki “süperstar”lara uzun uzun, gözünü kırpmadan bakan bir film oldu; New York’ta uzun yıllardır yazarlar, sanatçılar ve bohemlerin gözde mekanı olan, kötü şöhretli Chelsea Hotel’deki odalarında bu süperstarlar kamera karşısına geçti. 3 saat süren filmde, Brigid Berlin (Düşes), Nico, Mario Montez, Ondine (Papa), Ingrid Superstar, International Velvet, Rene Richard, Eric Emerson, Gerard Malanga, yönetmen Marie Menken, Ari Boulogne (Nico’nun oğlu), müthiş görünümlü genç Mary Woronow –“The Exploding Plastic Inevitable”da The Velvet Underground’la birlikte dans etmişti- ve başkaları rol alıyor. Film bölünmüş ekranda, aynı anda iki projeksiyon makinesinden ve yer değiştiren ses kayıtlarıyla gösterilmiş, siyah beyaz ve renkli çekimlerden oluşuyordu.

Yeraltından Filmler<br/>Andy Warhol + Lou Reed

Chelsea Kızları

Yeraltından Filmler<br/>Andy Warhol + Lou Reed

Vinil

Yeraltından Filmler<br/>Andy Warhol + Lou Reed

Seslerin Senfonisi: The Velvet Underground ve Nico

Chelsea Kızları

"Mimarlık ile Dans"

"Mimarlık ile Dans"

Sanırım Frank Zappa (bazıları bunu Laurie Anderson’ın söylediğini iddia ediyor) bir söyleşisinde “müzik üzerine yazmak mimarlık ile dans etmeye benzer” demiş. 

Mersad Berber Eserlerinde At Figürü

Mersad Berber Eserlerinde At Figürü

Mersad Berber (1940-2012), Bosna-Hersek ve Yugoslav sanatının 20. yüzyılın ikinci yarısındaki en önemli temsilcilerinden biridir. İfade gücü ve eşsiz yeteneği sayesinde yerel sanat çevresini çağdaş Avrupa ve dünya sanatının bir parçası haline getiren Berber, Bosna-Hersek’in çağdaş kültür tarihinde son derece dinamik bir döneminde yaşamıştır.

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize.