Seslerin Senfonisi: The Velvet Underground ve Nico

  • 20 Haziran 2014 / 20.30
  • 21 Haziran 2014 / 19.00

Seslerin Senfonisi: The Velvet Underground ve Nico, 1966, 66’
16 mm film, siyah beyaz, sesli 
16 mm’den DVD’ye transfer
The Andy Warhol Museum, Pitssburgh Koleksiyonu 
Katkı The Andy Warhol Foundation for the Visual Arts, Inc.
©2014 The Andy Warhol Museum, Pittsburgh, PA, bir Carnegie Institute Müzesi 
Tüm hakları saklıdır. 

Warhol’un artık klasikleşmiş, 1966 tarihli müzik belgeseli için eleştirmenler “sonsuza dek şık” derken, biyografi yazarı Victor Boris’e göre “The Velvet Unerground’un en iyi görsel kaydı”ydı. “Factory”de bir prova sırasında kaydedilen ve Ocak 1966’da çekilen film, grubu büyük olasılıkla “Film-Makers’ Cinematheque” bodrum salonundaki açılış konserleri için prova yaparken gösteriyor. Warhol’un gruba tanıştırdığı Alman şarkıcı ve oyuncu Nico bir tabureye oturmuş tef çalıyor, oğlu Ari ise yerde ayaklarının dibinde oyun oynuyor. İki bobinde çılgın kamera numaraları ve psikedelik zumlamalar görülüyor, bu da filmin The Velvet Underground sahnedeyken, çift ekran olarak arkalarında gösterilmek üzere çekilmiş olduğunu düşündürüyor.

Yeraltından Filmler<br/>Andy Warhol + Lou Reed

Chelsea Kızları

Yeraltından Filmler<br/>Andy Warhol + Lou Reed

Vinil

Yeraltından Filmler<br/>Andy Warhol + Lou Reed

Seslerin Senfonisi: The Velvet Underground ve Nico

Seslerin Senfonisi: The Velvet Underground ve Nico

Bruce Nauman Bana Bak!

Bruce Nauman Bana Bak!

Bruce Nauman’ın bu videoları doğrudan doğruya izleyiciyi muhatap alıyor. Ekranda beliren oyuncuların farklı şekillerde söyledikleri cümleler cevaplanması imkânsız varoluşsal sorulara dönüştükçe dinleyici kendini sorguda hissetmeye başlar. 

İstanbul-Paris-İstanbul: Mario Prassinos

İstanbul-Paris-İstanbul: Mario Prassinos

Mario Prassinos, İstanbul’da doğdu. Detaya girmek gerekirse, 1916 yılında Rum kökenli sanatçı bir ailenin çocuğu olarak Pera’da dünyaya geldi. Doğduğu ev halen burada ve ayakta...

Motiflerin Hatırlattıkları

Motiflerin Hatırlattıkları

İslam sanatlarında öne çıkan motifler, taşıdıkları sembolik anlamlarla bugünkü üretimleri şekillendirmeye devam ediyor. Kütahya çinilerinde görülen bitkisel bezemeler ve geometrik desenler hem vazo, sürahi gibi seramik objelerde hem de mimari süslemelerde kullanılıyor.