Dağlar Uzaklaştığında

  • 4 Mayıs 2019 / 16.00
  • 25 Mayıs 2019 / 16.00

Yönetmen: Zhang-Ke Jia
Oyuncular: Zhao Tao, Zhang Yi, Liang Jindong, Dong Zijian, Sylvia Chang
Çin, Japonya, Fransa, 2015, 126', renkli 
Mandarin, İngilizce; Türkçe altyazılı 

Çin, 1999. Çocukluk arkadaşları Liangzi ile Zhang, şehrin güzel kızı Tao’ya aşıktır. Tao ise daha varlıklı olan Zhang ile evlenmeyi tercih eder. Dollar adını verdikleri bir çocukları olur… Film, baş döndürücü bir hızla değişen bir toplumda, Çin’den Avustralya’ya uzanan bir coğrafyada bir ailenin iki neslinin yaşamları, aşkları, umutları ve düş kırıklıklarına odaklanıyor. Yönetmen Jia Zhang Ke bu samimi masalda, bir ailenin 26 yıllık hikayesinden, Çin’in hızlı modernleşme sürecine bir pencere açıyor.

Çin Sineması Zamanı

Dağlar Uzaklaştığında

Çin Sineması Zamanı

Acı Para

Çin Sineması Zamanı

Gölgelerin

Çin Sineması Zamanı

Yusufçuk Gözleri

Çin Sineması Zamanı

Halkın Arzu Cumhuriyeti

Çin Sineması Zamanı

Ay’a Havlayan Köpek

Dağlar Uzaklaştığında

Gece Yarısı Hikâyeleri: Kırmızı Buton <br> Funda Özlem Şeran

Gece Yarısı Hikâyeleri: Kırmızı Buton
Funda Özlem Şeran

Çölde gece sakindi. Fareler bile ortalıkta yoktu. Karanlığın içinde birkaç LED yanıp sönüyor, dönüp duran bir fanın sesi sonsuz boşluğu dolduruyordu. Sessizliği bölen konuşma hiçbir yere varmıyor gibiydi.

Kitsch ve Kitle Kültürü <br>  Umberto Eco

Kitsch ve Kitle Kültürü
Umberto Eco

Doğrudan bir etkiyi amaçlayan bir iletişim olarak Kitsch'in tanımı, kuşkusuz, onu kitle kültürü ile özdeşleştirmeye ve avantgarde'ın öne sürmüş olduğu "yüksek" kültürler diyalektik bir karşıtlık içine koymaya yardımcı olmuştur. 

Öğrendiğim 10 Şey: Narın Rengi

Öğrendiğim 10 Şey: Narın Rengi

Narın Rengi’nin yönetmeni Sergey Parajanov, Gürcistan’ın Tiflis şehrinde doğmuş olsa da, aslen Ermeni’ydi. Sayat-Nova ile kendini ruhen yakın hisseden Parajanov, çok sayıda kültüre ev sahipliği yapan Transkafkasya ile arasındaki bağ sebebiyle, ozanın yaşamını beyaz perdeye aktaracak ideal sanatçı olduğuna inanıyordu