Acı Para

  • 21 Nisan 2019 / 16.00
  • 9 Mayıs 2019 / 19.00

Yönetmen: Wang Bing
Çin, Fransa, 2016, 152, renkli 
Mandarin; Türkçe altyazılı

Çin’in doğusunda, hızlı gelişen sanayi şehri Huzhou’da geçen Acı Para, daha yüksek ücretler için buraya göç etmiş işçilerin günlük yaşamlarından kesitler sunuyor. Filmin adı, Huzhou’da halk arasında kullanılan bir ifadeden geliyor ve para kazanmak için evden uzakta yaşamanın ve fabrikalardaki acımasız çalışma şartlarına tahammül etmenin zorlukları anlamına geliyor. Ergenlik dönemindeki bir kızın şehre gitmek üzere köyden ayrılması ile başlayan ve bir üretim bandının sonu ile biten film, saadet zincirlerinin yarattığı şiddet ve baskının trajik dalgalanma etkisini ve şehirdeki sanayileşme furyasının insanlık dışı sistemlerini gözler önüne seriyor. Wang Bing’in sarsılmayan bakışından, kendilerinden çok daha kuvvetli güçler tarafından harap edilen ve günlük yaşamın zorlu yollarında çamura saplanan, çoğu ilk gençlik yaşlarında olan insanların yaşadıkları hissedilebiliyor.

Çin Sineması Zamanı

Dağlar Uzaklaştığında

Çin Sineması Zamanı

Acı Para

Çin Sineması Zamanı

Gölgelerin

Çin Sineması Zamanı

Yusufçuk Gözleri

Çin Sineması Zamanı

Halkın Arzu Cumhuriyeti

Çin Sineması Zamanı

Ay’a Havlayan Köpek

Acı Para

Gece Yarısı Korku Hikâyeleri: Son Sefer <br> Galip Dursun

Gece Yarısı Korku Hikâyeleri: Son Sefer
Galip Dursun

Biraz önce, yolcu salonunda vapurun hareketini beklerken aklıma bir oyun geldi. Küçükken evde, buradan epey uzakta ve geçmişte kalmış ülkemde oynadığımız, nasıl oynadığımızı bile hatırlayamadığım bir oyun. Vapura binmek için bekleyen kalabalığın arasında kendimi olduğumdan bin kat daha yalnız hissettiren cinsten. 

Sanatçı ile Söyleşi: Nicola Lorini

Sanatçı ile Söyleşi: Nicola Lorini

Tüm Zamanlara, Tüm Üzgün Taşlara, Pera Müzesi’nin Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri Koleksiyonu’nda öznel ve duygusal durumları bir araya getirerek tek yönlü tarih ve zaman algısını sorgularken ziyaretçileri çizgisel olmayan bir yolculuğa çıkarıyor.

Leonardo’nun Atı

Leonardo’nun Atı

Leonardo da Vinci, 1493’te, tam 500 yıl önce, Milano Dükü Ludovico il Moro’nun 12 yıl önce babasının anısına sipariş ettiği atlı anıtın (doğal büyüklüğün 4 katı boyda) dökümü için hazırlıkları bitirmek üzereydi.