}

Acı Para

  • 21 Nisan 2019 / 16:00
  • 9 Mayıs 2019 / 19:00

Yönetmen: Wang Bing
Çin, Fransa, 2016, 152, renkli 
Mandarin; Türkçe altyazılı

Çin’in doğusunda, hızlı gelişen sanayi şehri Huzhou’da geçen Acı Para, daha yüksek ücretler için buraya göç etmiş işçilerin günlük yaşamlarından kesitler sunuyor. Filmin adı, Huzhou’da halk arasında kullanılan bir ifadeden geliyor ve para kazanmak için evden uzakta yaşamanın ve fabrikalardaki acımasız çalışma şartlarına tahammül etmenin zorlukları anlamına geliyor. Ergenlik dönemindeki bir kızın şehre gitmek üzere köyden ayrılması ile başlayan ve bir üretim bandının sonu ile biten film, saadet zincirlerinin yarattığı şiddet ve baskının trajik dalgalanma etkisini ve şehirdeki sanayileşme furyasının insanlık dışı sistemlerini gözler önüne seriyor. Wang Bing’in sarsılmayan bakışından, kendilerinden çok daha kuvvetli güçler tarafından harap edilen ve günlük yaşamın zorlu yollarında çamura saplanan, çoğu ilk gençlik yaşlarında olan insanların yaşadıkları hissedilebiliyor.

Çin Sineması Zamanı

Dağlar Uzaklaştığında

Çin Sineması Zamanı

Acı Para

Çin Sineması Zamanı

Gölgelerin

Çin Sineması Zamanı

Yusufçuk Gözleri

Çin Sineması Zamanı

Halkın Arzu Cumhuriyeti

Çin Sineması Zamanı

Ay’a Havlayan Köpek

Acı Para

Buram Buram Kahve Kokan 17 Instagram Hesabı

Buram Buram Kahve Kokan 17 Instagram Hesabı

Kahve o kadar uzun zamandır bizimle ki, onsuz bir sosyal yaşamı düşünmek güç. Hatta sanki onunla hiç tanışmasaydık da “Bu hayatta bir şey eksik ama adını koyamıyorum.” gibi bir hisse kapılırdık. Şakası bir yana, sizce nasıl oldu da kahve insanlık tarihinin farklı dönemlerinde hep kendine has bir yer edinmeyi ve gündelik yaşamımızda bu denli kök salmayı başardı?

Kadınlar tenisinin çehresini değiştiren kız kardeşler

Kadınlar tenisinin çehresini değiştiren kız kardeşler

Pera Film Altın Madalya: Sporda Kadın programı kapsamında 5Harfliler ile bir yazı dizisi sunuyor. Kendilerini; “kadın gündeminin peşinde, bağımsız bir internet sitesi” diye tanımlayan 5Harfliler bizim için hazırladıkları ikinci yazılarında Venus ve Serena belgeselini ele alıyor. Serinin bu ikinci yazısı Bawer Çakır’ın kaleminden!

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Resimdeki kişi, delici bir bakışla seyirciye bakarken, dörtte üç konumda resmedilmiştir. Resmin arka planı gri; boğa güreşçisinin giysisi, saçları ve başlığı ise siyahtır. Yakanın ve dantel süsün beyazı göz alıcıdır ve tenin solgun pembesi içinde, dudaklar, yanaklar ve burundaki bazı daha yoğun, küçük fırça vuruşları dikkati çeker.