Halkın Arzu Cumhuriyeti

  • 19 Nisan 2019 / 19.00
  • 3 Mayıs 2019 / 21.00

Yönetmen: Hao Wu
Çin, 2018; 95, renkli
Mandarin; Türkçe altyazılı

İnternetten canlı yayın yapanların ayda 200 bin dolar kazanabildiği bu dijital evrende, sanal ilişkiler gerçek hayattaki insan bağlantılarının yerini alabilir mi? Halkın Arzu Cumhuriyeti, Çin’de yalnızlıktan gelip şöhret ve servete kavuşan iki internet yıldızının hikayelerini konu alıyor. Film, bizi bu yıldızların canlı yayın sahnelerinde gerçek (vérité) sinema yolculuğuna çıkarıyor. Bu sanal mekanlarda, internet yıldızlarını dijital hediyelerle şımartan çok zengin insanlardan, onlara tapan yoksul, göçmen işçilere kadar yüz milyonlarca kişi buluşuyor. İnternette yapılan tuhaf, star yarışmalarında bir araya gelen karakterler, sanal dünyadaki mutluluğun, gerçek yaşamdaki gibi çetrefilli olabileceğini keşfediyor. Şöhret ve servet arayışı ile insanların internet üzerinden ilişkileri üzerine gerçek hayattan bir Black Mirror hikayesi.

Çin Sineması Zamanı

Dağlar Uzaklaştığında

Çin Sineması Zamanı

Acı Para

Çin Sineması Zamanı

Gölgelerin

Çin Sineması Zamanı

Yusufçuk Gözleri

Çin Sineması Zamanı

Halkın Arzu Cumhuriyeti

Çin Sineması Zamanı

Ay’a Havlayan Köpek

Halkın Arzu Cumhuriyeti

Marcel Duchamp’ın Bisiklet Tekerleği

Marcel Duchamp’ın Bisiklet Tekerleği

1998 yılında Ben Jakober ve Yannick Vu, Marcel Duchamp’ın Roue de Bicyclette adlı eserinin bir yeniden-yapımını gerçekleştirdiler. Duchamp’ın ilk “ready-made” eseri olarak kabul edilen Roue de Bicyclette, bisiklet tekerleği ve mutfak taburesinin, amacı olmayan bir makineye dönüştürülmesi. 

Bizi mi gözetliyor? <br> Vajiko Chachkhiani

Bizi mi gözetliyor?
Vajiko Chachkhiani

Pera Müzesi, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) işbirliğiyle, 16 Eylül – 12 Kasım 2017 tarihleri arasında 15. İstanbul Bienali’ne ev sahipliği yapıyor. Müzede 17 sanatçının eserleri yer alıyor. Bienal boyunca bu sanatçıları ve eserlerini blogumuzda ele alıyoruz!

Kitsch ve Kitle Kültürü <br>  Umberto Eco

Kitsch ve Kitle Kültürü
Umberto Eco

Doğrudan bir etkiyi amaçlayan bir iletişim olarak Kitsch'in tanımı, kuşkusuz, onu kitle kültürü ile özdeşleştirmeye ve avantgarde'ın öne sürmüş olduğu "yüksek" kültürler diyalektik bir karşıtlık içine koymaya yardımcı olmuştur.