Halkın Arzu Cumhuriyeti

  • 19 Nisan 2019 / 19.00
  • 3 Mayıs 2019 / 21.00

Yönetmen: Hao Wu
Çin, 2018; 95, renkli
Mandarin; Türkçe altyazılı

İnternetten canlı yayın yapanların ayda 200 bin dolar kazanabildiği bu dijital evrende, sanal ilişkiler gerçek hayattaki insan bağlantılarının yerini alabilir mi? Halkın Arzu Cumhuriyeti, Çin’de yalnızlıktan gelip şöhret ve servete kavuşan iki internet yıldızının hikayelerini konu alıyor. Film, bizi bu yıldızların canlı yayın sahnelerinde gerçek (vérité) sinema yolculuğuna çıkarıyor. Bu sanal mekanlarda, internet yıldızlarını dijital hediyelerle şımartan çok zengin insanlardan, onlara tapan yoksul, göçmen işçilere kadar yüz milyonlarca kişi buluşuyor. İnternette yapılan tuhaf, star yarışmalarında bir araya gelen karakterler, sanal dünyadaki mutluluğun, gerçek yaşamdaki gibi çetrefilli olabileceğini keşfediyor. Şöhret ve servet arayışı ile insanların internet üzerinden ilişkileri üzerine gerçek hayattan bir Black Mirror hikayesi.

Çin Sineması Zamanı

Dağlar Uzaklaştığında

Çin Sineması Zamanı

Acı Para

Çin Sineması Zamanı

Gölgelerin

Çin Sineması Zamanı

Yusufçuk Gözleri

Çin Sineması Zamanı

Halkın Arzu Cumhuriyeti

Çin Sineması Zamanı

Ay’a Havlayan Köpek

Halkın Arzu Cumhuriyeti

Félix Ziem’in Beş Çarpıcı İstanbul Manzarası

Félix Ziem’in Beş Çarpıcı İstanbul Manzarası

On dokuzuncu yüzyılın en özgün manzara ressamlarından Fransız sanatçı Félix Ziem’in eserleri Işık Denizinde Bir Gezgin sergisiyle Pera Müzesi’nde. 

Hafıza ve Şimdi, Kumaşlarda! <br>  Gözde İlkin

Hafıza ve Şimdi, Kumaşlarda!
Gözde İlkin

Pera Müzesi, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) işbirliğiyle, 16 Eylül – 12 Kasım 2017 tarihleri arasında 15. İstanbul Bienali’ne ev sahipliği yapıyor. Müzede 17 sanatçının eserleri yer alıyor. Bienal boyunca bu sanatçıları ve eserlerini blogumuzda ele alıyoruz!

Jean-Léon Gérôme: Değişim Çağında Kültürel Etkileşimler

Jean-Léon Gérôme: Değişim Çağında Kültürel Etkileşimler

Jean-Léon Gérôme, 19. yüzyıl ikinci yarısının en tanınmış sanatçıları arasında yer alır. Akademik resmin en ateşli savunucularından olan Gérôme, İzlenimcilik gibi modern akımlara karşı kişisel bir savaş yürütmüştür. Yaşamının son dönemlerinde, karşı çıktığı akımların yükselişiyle eski popülerliğini kaybetmeye başlasa da 20. yüzyılda da pek çok başka akademik ressam gibi unutulup gitmemiştir.