Yönetmen: François Caillat
Fransa, renkli, 1997, 80’
French with Turkish subtitles

Dördüncü Nesil, 1870’den günümüze, Mozel’de kereste imalatı yapan bir ailenin yükselişini ve düşüşünü beyaz perdeye taşıyor. Bu sembolik aile efsanesi, aynı zamanda inişler ve çıkışlarla örülü bölgenin tarihini de yansıtıyor, bir yüzyıl boyunca Fransa ve Almanya arasında beş defa el değiştiren Loren bölgesini ele alarak ilginç bir ulus incelemesi yapıyor. Yönetmenin de ait olduğu bu dördüncü kuşak, ancak oyun bitip, sadece anılar kaldığında, her şey olup bittikten “sonra” geliyor.

Aklın Gözü <br/> François Caillat Belgeselleri

Valerie Davası

Aklın Gözü <br/> François Caillat Belgeselleri

Üç Alman Asker

Aklın Gözü <br/> François Caillat Belgeselleri

Dördüncü Nesil

Aklın Gözü <br/> François Caillat Belgeselleri

Aşık Bir Genç

Barbara Kruger’ın İktidar, Kapitalizm,  Kimlik ve Toplumsal Cinsiyete Odaklanan Pratiği Üzerine

Barbara Kruger’ın İktidar, Kapitalizm, Kimlik ve Toplumsal Cinsiyete Odaklanan Pratiği Üzerine

Nobel Koleksiyonu’ndan bir seçki sunan Ve Şimdi İyi Haberler sergisinde iki çarpıcı yapıtıyla yer alan sanatçı Barbara Kruger’ın yaşamı ve yapıtlarına yakından bakıyoruz.

Korku ve Kıyametin Baş Döndürücü Bir İfadesi  <br> Tsang Kin-Wah

Korku ve Kıyametin Baş Döndürücü Bir İfadesi
Tsang Kin-Wah

Pera Müzesi, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) işbirliğiyle, 16 Eylül – 12 Kasım 2017 tarihleri arasında 15. İstanbul Bienali’ne ev sahipliği yapıyor. Müzede 17 sanatçının eserleri yer alıyor. Bienal boyunca bu sanatçıları ve eserlerini blogumuzda ele alıyoruz!

Sonsuz bir ihtimal olarak Mavi

Sonsuz bir ihtimal olarak Mavi

Yves Klein’ın mavi pigmentlerini akla getiren bir rengin perdeyi boylu boyunca kapladığını düşünün. Neredeyse 80 dakika boyunca mavinin tonlarında en ufak bir oynama olmasa bile, zihnimiz durduğu yerde durmuyor. Sabit bir maviliğe ne kadar uzun süre bakabiliriz? Mavi tonlar titreyerek, kendi gölgelerini yaratarak bize oyunlar oynamaz mı? Maviden gözlerimiz kamaşmaz mı?