Yönetmen: François Caillat
Fransa, renkli, 1997, 80’
French with Turkish subtitles

Dördüncü Nesil, 1870’den günümüze, Mozel’de kereste imalatı yapan bir ailenin yükselişini ve düşüşünü beyaz perdeye taşıyor. Bu sembolik aile efsanesi, aynı zamanda inişler ve çıkışlarla örülü bölgenin tarihini de yansıtıyor, bir yüzyıl boyunca Fransa ve Almanya arasında beş defa el değiştiren Loren bölgesini ele alarak ilginç bir ulus incelemesi yapıyor. Yönetmenin de ait olduğu bu dördüncü kuşak, ancak oyun bitip, sadece anılar kaldığında, her şey olup bittikten “sonra” geliyor.

Aklın Gözü <br/> François Caillat Belgeselleri

Valerie Davası

Aklın Gözü <br/> François Caillat Belgeselleri

Üç Alman Asker

Aklın Gözü <br/> François Caillat Belgeselleri

Dördüncü Nesil

Aklın Gözü <br/> François Caillat Belgeselleri

Aşık Bir Genç

Bergman’da Yüzler/ Aynalar/ İllüzyonlar

Bergman’da Yüzler/ Aynalar/ İllüzyonlar

Şöyle bir proje hayal edin: Birisi çıkıp, Bergman filmlerinde, perdede yüzlere yakın plan yapılan dakikaları saysın, sonra da bu sayıyı onun tüm filmlerinin süresine oranlasın. Benim hissim o ki, ortaya hiç de azımsanamayacak büyüklükte bir oran çıkacaktır. 

Formları Şekillendirmek Göçebe Gövde / Biçimlenen İdeolojiler

Formları Şekillendirmek Göçebe Gövde / Biçimlenen İdeolojiler

Formları Şekillendirmek yoğun ve belirgin bir biçimde forma odaklanan; ayrıca ideoloji ve göçebelik gibi kavramları imleyen, bunu gerçekleştirirken yerleşik formları çözümleyerek farklı ve yeni bağlamlar yaratan yapıtları bir araya getiriyor.

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.