}

Yönetmen: François Caillat
Fransa, renkli, 2004, 75’
Fransızca, Turkce altyazıyla

Bir sinemacı, Alp Dağları’nın yamacı boyunca göllerin etrafında sıralanan köyleri dolaşarak, yirmi yıl önce kaybolan Valérie hakkında bilgi toplamaktadır. Rivayete göre Valérie, Kanadalı bir turisti öldürdükten sonra hiçbir iz bırakmadan ortadan kaybolmuştur. En azından hikayeyi anlatan ve zamanında bu bölgede bulunan kişi olayları bu şekilde hatırlamaktadır. Görüşmeler devam ederken, bulunması zor Valérie, ikinci bir defa daha kaybolur. François Caillat’nın müthiş bir biçimde filme aldığı Alplerin doğasında Valérie tam anlamıyla yok oluvermiştir. Yarların ve uçurumların birer metafor haline geldiği, ürkütücü ve görkemli doğa, aslında kurgu olan bu çalışmada kameranın yardımıyla belgesele dönüşür; bir yönetmenin belleğindekilerin anlatıldığı deneme yazısını andıran film, soyutun en üst derecesini seyirciye sunar.

Aklın Gözü <br/> François Caillat Belgeselleri

Valerie Davası

Aklın Gözü <br/> François Caillat Belgeselleri

Üç Alman Asker

Aklın Gözü <br/> François Caillat Belgeselleri

Dördüncü Nesil

Aklın Gözü <br/> François Caillat Belgeselleri

Aşık Bir Genç

Bizans'ta Şifalı Bitkiler

Bizans'ta Şifalı Bitkiler

Bitkilere dair bilgi birikimi ve şifa uygulamaları yakın ilişki içindedir. Bazı köklerin toksik ve halüsinojenik doğası ve bunları koparmanın tehlikeleri, mitsel ya da büyülü bir nitelik ve güce sahip olmuştur.

Sonsuz Paris (1959-1965)

Sonsuz Paris (1959-1965)

1960’lı yıllarda, Alberto Giacometti yaşadığı kente, Paris’e, sokaklarını, kafelerini, atölyesini ya da karısı Annette’in dairesi gibi daha özel yerleri çizerek saygısını sunmuştur, bu çizimler onun en son kitabını oluşturacaktır: Paris sans fin (Sonsuz Paris). 

Bir Ada Hikayesi <br> Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Bir Ada Hikayesi
Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Nickolas Muray: Bir Fotoğrafçının Portresi sergisi kapsamında Çağlayan Çevik kurmaca bir yazı dizisi kaleme aldı. Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası adlı seride Çevik, Muray’ın çarpıcı fotoğraflarından yola çıkarak fotoğraftaki insanların dünyasını birer öykü ile anlatıyor.