Yönetmen: François Caillat
Fransa, renkli, 2004, 75’
Fransızca, Turkce altyazıyla

Bir sinemacı, Alp Dağları’nın yamacı boyunca göllerin etrafında sıralanan köyleri dolaşarak, yirmi yıl önce kaybolan Valérie hakkında bilgi toplamaktadır. Rivayete göre Valérie, Kanadalı bir turisti öldürdükten sonra hiçbir iz bırakmadan ortadan kaybolmuştur. En azından hikayeyi anlatan ve zamanında bu bölgede bulunan kişi olayları bu şekilde hatırlamaktadır. Görüşmeler devam ederken, bulunması zor Valérie, ikinci bir defa daha kaybolur. François Caillat’nın müthiş bir biçimde filme aldığı Alplerin doğasında Valérie tam anlamıyla yok oluvermiştir. Yarların ve uçurumların birer metafor haline geldiği, ürkütücü ve görkemli doğa, aslında kurgu olan bu çalışmada kameranın yardımıyla belgesele dönüşür; bir yönetmenin belleğindekilerin anlatıldığı deneme yazısını andıran film, soyutun en üst derecesini seyirciye sunar.

Aklın Gözü <br/> François Caillat Belgeselleri

Valerie Davası

Aklın Gözü <br/> François Caillat Belgeselleri

Üç Alman Asker

Aklın Gözü <br/> François Caillat Belgeselleri

Dördüncü Nesil

Aklın Gözü <br/> François Caillat Belgeselleri

Aşık Bir Genç

Ressamların Gözünden Osmanlı’da Kadın Giyimi

Ressamların Gözünden Osmanlı’da Kadın Giyimi

Yabancılara kapalı bir dünya olduğundan Harem’deki kadınların yaşantısı batılı ressamların ve sanat tüketicisinin en çok ilgisini çeken konulardan olmuştur. 

Mostar’ın 8 Sorununa 8 GIF

Mostar’ın 8 Sorununa 8 GIF

Pera Müzesi Blog, N’olmuş? işbirliğiyle yeni bir yazı dizisine başlıyor. “Bilindik N’olmuş? sorusunu her gün yeniden soruyor, karşımıza çıkan sayısız beklenmedik cevabı sizlerle paylaşıyoruz.

Akışkan Rego

Akışkan Rego

Her ne kadar Rego, geç de olsa, çağının öncü feministlerinden biri olarak kabul edilmişse de, cinsel akışkanlığı ele alışıyla ilgili çok az şey yazılmıştır. Hatta çizim ve resimlerindeki sado-mazoşist akım, partiarka ile sömürülen kadın arasındaki klasik çatışmanın bir okuması olarak anlaşılmıştır. Türkiye ve Almanya’daki ilk müze sergileri, Rego’nun toplumsal cinsiyet ve kimlik hakkında sanıldığının çok ötesinde akışkan bir anlayışa sahip olduğunu gösteriyor.