Düş Gezginleri

  • 15 Ekim 2022 / 18.00

Yönetmen: Atıf Yılmaz
Oyuncular: Lale Mansur, Meral Oğuz, Deniz Türkali, Yaman Okay
Türkiye, 1992, HD, renkli, 105’

Nilgün, yakın bir zamanda eşinden boşanmış bir doktordur ve küçük bir kasabaya tayini çıkmıştır. Kasabada yaşamaya başladığı ilk günlerden birinde, genelevde muayene yapmak üzere görevlendirilir. Burada çocukluk arkadaşı Anjelik’le karşılaşır. Hayat ikisini tekrar bir araya getirmiştir. İlişkileri bir yandan toplum ve çevre baskısı tarafından, bir yandan da sınıf ve kültür çatışmalarının gölgesinde sınanacaktır.  

Türkiye sinemasında, açık lezbiyen ilişki temsillerinin nadir örneklerinden olan Düş Gezginleri, Lale Mansur’a En İyi Kadın Oyuncu dalında Altın Portakal kazandırmıştır. Aynı zamanda, film 1994'te Torino LGBT Film Festivali seçkisine dahil olmuş ve uluslararası bir kuir film festivaline katılan ilk Türkiye sineması filmi olma özelliğini de elde etmiştir.

11. Pembe Hayat KuirFest

Hayat Gösterisi

11. Pembe Hayat KuirFest

Popo Fan Filmleri Seçkisi

11. Pembe Hayat KuirFest

Çok Yakın Arkadaş

11. Pembe Hayat KuirFest

Aşk, Mark ve Ölüm

11. Pembe Hayat KuirFest

Asfalt Çiçeği

11. Pembe Hayat KuirFest

Patates’in Amerikan Rüyası

11. Pembe Hayat KuirFest

Madi Lubunyalar

11. Pembe Hayat KuirFest

Düş Gezginleri

11. Pembe Hayat KuirFest

Odanın Hisleri

11. Pembe Hayat KuirFest

Bizim Hikayemiz

11. Pembe Hayat KuirFest

Türkiye'den Kuir Kısalar

Louis Isadore Kahn (1901-1974)

Louis Isadore Kahn (1901-1974)

Louis I. Kahn, 1901 yılında, tüm yaşamını geçireceği, çalışacağı, âşık olacağı ve yaşama veda edeceği Philadelphia’dan uzakta, Rusya’nın Pärnu kentinde Yahudi bir aileye doğar. Beş yaşındayken ailesiyle birlikte Amerika’ya göç ederler.

Venedik Ressamı

Venedik Ressamı

Pera Müzesi 10 Kasım 2016 – 29 Ocak 2017 tarihleri arasında 19. yüzyılın en özgün manzara ressamlarından Fransız sanatçı Félix Ziem’i ağırlıyor. 

Akışkan Rego

Akışkan Rego

Her ne kadar Rego, geç de olsa, çağının öncü feministlerinden biri olarak kabul edilmişse de, cinsel akışkanlığı ele alışıyla ilgili çok az şey yazılmıştır. Hatta çizim ve resimlerindeki sado-mazoşist akım, partiarka ile sömürülen kadın arasındaki klasik çatışmanın bir okuması olarak anlaşılmıştır. Türkiye ve Almanya’daki ilk müze sergileri, Rego’nun toplumsal cinsiyet ve kimlik hakkında sanıldığının çok ötesinde akışkan bir anlayışa sahip olduğunu gösteriyor.