Patates’in Amerikan Rüyası

  • 15 Ekim 2022 / 14.15

Yönetmen: Wes Hurley
Oyuncular: Jonathan Bennett, Lea Delaria, Lauren Tewes
ABD, 2022, HD, renkli, 97’ 

Rus-ABD’li yönetmen Wes Hurley’nin otobiyografik komedisi Patates’in Amerikan Rüyası, Sovyet Rusya’sında yaşayan ergen bir lubunyanın Amerika hayalleri ve annesiyle birlikte Amerika Birleşik Devletleri’nde yeni bir hayata başlama serüvenini ele alıyor. İlk yarısı Rusya’nın Japonya’ya komşu liman kentlerinden Vladivostok’ta geçen film, henüz daha çocuk olan Patates’in Gorbachev dönemi Sovyetler Birliği’ndeki gündelik hayatı, kendini tanıma girişimleri ve sosyal bağlarını absürd Amerikan sitcom estetiğiyle ele alıyor. Kendilerine Sovyetler Birliği’nde bir gelecek göremeyen Patates ve annesinin güç bela taşındıkları Seattle’daki yeni hayatlarını filmin ikinci bölümünde melodramatik ve daha otobiyografik bir anlatı üzerinden izliyoruz. 20. Yüzyılın arasına sıkıştığı ikilikleri gözümüze sokan Wes Hurley, kara mizahı başarılı bir şekilde kullanarak kendi hayat hikayesini anlatıyor.

11. Pembe Hayat KuirFest

Hayat Gösterisi

11. Pembe Hayat KuirFest

Popo Fan Filmleri Seçkisi

11. Pembe Hayat KuirFest

Çok Yakın Arkadaş

11. Pembe Hayat KuirFest

Aşk, Mark ve Ölüm

11. Pembe Hayat KuirFest

Asfalt Çiçeği

11. Pembe Hayat KuirFest

Patates’in Amerikan Rüyası

11. Pembe Hayat KuirFest

Madi Lubunyalar

11. Pembe Hayat KuirFest

Düş Gezginleri

11. Pembe Hayat KuirFest

Odanın Hisleri

11. Pembe Hayat KuirFest

Bizim Hikayemiz

11. Pembe Hayat KuirFest

Türkiye'den Kuir Kısalar

Akıl Çağı’ndan “Kaplumbağa Terbiyecisi”ne

Akıl Çağı’ndan “Kaplumbağa Terbiyecisi”ne

1 Mayıs 1906 tarihinde Paris Grand Palais’de açılan Salon sergisinde bir Osmanlı ressamının da eseri yer almıştı. Bu, Osman Hamdi Bey’in “Kaplumbağa Terbiyecisi” ismiyle tanınmış olan resmiydi. 

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

Sanatta Venüs

Sanatta Venüs

José Sancho, yarattığı kadın gövdelerinin şehvetli niteliğini gizlemek bir yana, ön plana çıkarır. Bu gövdeler önden simetriktir, fakat yandan bakıldığında içbükey ve dışbükey formların oluşturduğu zıtlık eserlere hareketlilik katar.