Esma’nın Sırrı

  • 21 Ekim 2016 / 19.00
  • 22 Ekim 2016 / 14.00

Yönetmen: Jasmila Žbanić
Oyuncular:Mirjana Karanovic, Luna Zimic Mijovic, Leon Lucev
Bosna-Hersek, Avusturya, Almanya, Hırvatistan, 2006, 90’, renkli
Boşnakça, Türkçe altyazıyla

2006 Berlin Film Festivali'nde Altın Ayı'yı kucaklayan film, 90'lı yıllarda Bosna-Hersek'te yaşanan insanlık dramını çarpıcı bir şekilde anlatıyor. Esma, Saraybosna'nın Grbavica semtinde 12 yaşındaki kızı Sara ile birlikte yaşayan genç bir kadındır. Anne kız, 90'lardaki savaşın ardından kendilerine yeni bir hayat kurmak için uğraşmaktadırlar. Esma bir gece kulübünde garsonluk yaparak evini geçindirmeye çalışmaktadır. Ancak uzun ve yorucu iş saatleri yüzünden Esma ile kızı Sara'nın arası açılmaya başlamıştır. Anne kızın arasındaki gerilim bir okul gezisi yüzünden iyice yükselir. Okul yönetimi, ailesinde savaş şehidi olan çocukların gezi ücretini üstlenmektedir. Babasının savaş sırasında öldüğü söylenerek yetiştirilen Sara, annesinden gerekli belgeyi almasını ister. Esma, yıllardır sakladığı gerçeği kızının öğrenmemesi için çabalasa da, Sara'nın gerçekleri öğrenmesine engel olamaz. Anne kız ortaya çıkan korkunç sırrın ardından ilişkilerinde yeni bir döneme girerler.

Gerçekliğin Şiirselliği<br/>Jasmila Žbanić

Esma’nın Sırrı

Gerçekliğin Şiirselliği<br/>Jasmila Žbanić

Sesini Duyuramayanlar İçin

Gerçekliğin Şiirselliği<br/>Jasmila Žbanić

Saraybosna’da Bir Gün

Gerçekliğin Şiirselliği<br/>Jasmila Žbanić

Yolda

Gerçekliğin Şiirselliği<br/>Jasmila Žbanić

Aşk Adası

Esma’nın Sırrı

Bizans’ta Akılcı Tıp

Bizans’ta Akılcı Tıp

Bizans tıp sanatı, Hippokrates ve Galen tarafından aktarılmış olan Grek-Roma tıbbı ile Bergamalı Oribasius, Diyarbakırlı Aetios, Aydınlı Aleksandros ve Aeginalı Paulos gibi hekimler tarafından sunulan yeni kavramlara dayandırılmıştır.

Giacometti ve İnsan Figürü

Giacometti ve İnsan Figürü

Alberto Giacometti sergisinin ikinci bölümü, büyük yapıtlarla birlikte çoğunluğu 1950-1960 yılları arasında gerçekleştirilmiş, sanatçının dünya algısını geliştirdiği ve gerçeği olduğu gibi değil de gördüğü gibi yansıttığı olgunluk dönemi yapıtlarını ele alıyordu. 

Mağazada Bir Gün <br> Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Mağazada Bir Gün
Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Nickolas Muray: Bir Fotoğrafçının Portresi sergisi kapsamında Çağlayan Çevik kurmaca bir yazı dizisi kaleme aldı. Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası adlı seride Çevik, Muray’ın çarpıcı fotoğraflarından yola çıkarak fotoğraftaki insanların dünyasını birer öykü ile anlatıyor.