Evcil Hayvanlarla Seyahat

  • 18 Mart 2017 / 14.00
  • 1 Nisan 2017 / 14.00

Yönetmenr: Vera Storozheva
Oyuncular: Kseniya Kutepova, Dmitriy Dyuzhev, Evgeniy Knyazev
Rusya, 2007, 97’, renkli
Rusça; Türkçe altyazılı

Az sözcük ve bol görsellik vadeden Evcil Hayvanlarla Seyahat, eşzamanlı bir doğum ve ölümle başlıyor: Natalia on altı yaşındayken, onu bir yetimhaneden ‘satın alan’ kocası, hareket eden bir trene süt satarken can verir. Bu, Natalia’nın kendisini hayatında ilk kez yalnız, özgür ve bağımsız hissettiği andır aynı zamanda; kendisine adım adım yeni bir gelecek inşa etmeye başlar, evini yeniden dekore eder, kocasının eşyalarını ateşe verir, yaşam alanını bir ayna, bir düz ekran televizyon ve dergilerden kesilmiş Western yıldızlarıyla donatır. Ünlü yönetmen Kira Muratova’nın filmlerinden hatırlayacağınız oyuncu Vera Storozheva, bu kez bir yönetmen olarak yeteneklerini sergiliyor. Natalia’nın uyanışı, gıcırtılı, düzensiz ve mekanik seslerin uyumlu ve doğal seslere evrildiği bir soundtrack ve görüntü yönetmeni Oleg Lukichev’in kış grilerinin canlı bahar renklerine dönüştüğü renk paletiyle yankılanıyor. Evcil Hayvanlarla Seyahat, Kseniya Kutepova ve canlandırdığı Natalia’nın kıvılcımlarıyla feminist sinemanın capcanlı bir örneğine dönüşüyor.

Rus Sinemasında Kadınlar

Leylekler Uçarken

Rus Sinemasında Kadınlar

Kanatlar

Rus Sinemasında Kadınlar

Bayır

Rus Sinemasında Kadınlar

Aşk Gözyaşlarına İnanmıyor

Rus Sinemasında Kadınlar

Akortçu

Rus Sinemasında Kadınlar

Evcil Hayvanlarla Seyahat

Rus Sinemasında Kadınlar

Ben Hariç Herkes Ölsün

Evcil Hayvanlarla Seyahat

Andy Warhol’un Deneme Çekimleri

Andy Warhol’un Deneme Çekimleri

1963 ile 1966 yılları arasında Andy Warhol, New York sanat çevresinden çeşitli kişilerin film portreleri üzerinde çalıştı. 

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.