Kaçan Kurtulur – Hayat

Yönetmen: Jean-Luc Godard
Oyuncular : Isabelle Huppert, Jacques Dutronc, Nathalie Baye
Fransa , 87’, 1980, renkli Fransızca,
Türkçe altyazıyla

Godard’ın on yıllık video deneyiminden sonra selüloit filme dönmesi bir bakıma zorunlu idi: projelerini gerçekleştirmesi için gereken finansman kaynakları kurumaktaydı ve kendisinin de kabul ettiği gibi ticari sinema dünyasına geri dönmek için kullanacağı geçişi film sağlayacaktı. Ancak bir başka videoda, yıllar içindeki en kişisel işi olan, anlatıya dönüşünden çok verdiği kan dondurucu otobiyografik duygular ile – Dutronc, “Godard” adında egoist, yılgın bir video film yapımcısını canlandırır. Önceki temaların bu filmin ışığında yeniden hayata dönmesi (özellikle de fahişeliğin) asla bir geri dönüş olmayıp, artık orta yaşlarına gelmiş, cinselliklerinden uzaklaşmış, ‘işlerinde’ tatmin olmayan, yeni cinsel ve siyasi düzenle başa çıkma niyetleri olmayan erkeklerden oluşan bir kuşak hakkında itiraflar içeren bir fantezidir. Bundan daha cesur bir projeyi hayal etmek zor olacaktır; daha da zoru Godard’ı yirmi yıldan fazla süredir sürünün başı yapan zeki üslubu ve akıldan çıkmayan zerafetine denk gerçekleştirilmiş bir örnek bulmaktır.

Isabelle Huppert / SıraDişi

Kaçan Kurtulur – Hayat

Isabelle Huppert / SıraDişi

Sil Baştan

Isabelle Huppert / SıraDişi

Seremoni

Isabelle Huppert / SıraDişi

Isabelle Huppert:
Yaşam Boyu Oynamak

Isabelle Huppert / SıraDişi

Loulou

Isabelle Huppert / SıraDişi

Bir Kadın Meselesi

Isabelle Huppert / SıraDişi

Beyaz İnsan

Kaçan Kurtulur – Hayat

Kâhin Serenatları I İki Elli, Kübra Uzun

Kâhin Serenatları I İki Elli, Kübra Uzun

Yarına Notlar sergisinde yer alan, dansçı ve koreograf Amrita Hepi’nin Kâhin Serenatları projesi kapsamında, müzik profesyonelleri ile dinleyenleri harekete geçmeye teşvik eden çalma listeleri hazırladık. Serinin ilk çalma listesi Kübra Uzun’un hazırladığı "İki Elli".

Sonsuz bir ihtimal olarak Mavi

Sonsuz bir ihtimal olarak Mavi

Yves Klein’ın mavi pigmentlerini akla getiren bir rengin perdeyi boylu boyunca kapladığını düşünün. Neredeyse 80 dakika boyunca mavinin tonlarında en ufak bir oynama olmasa bile, zihnimiz durduğu yerde durmuyor. Sabit bir maviliğe ne kadar uzun süre bakabiliriz? Mavi tonlar titreyerek, kendi gölgelerini yaratarak bize oyunlar oynamaz mı? Maviden gözlerimiz kamaşmaz mı?

Horror Vacui ya da Boşluk Korkusu<br> Alejandro Almanza Pereda

Horror Vacui ya da Boşluk Korkusu
Alejandro Almanza Pereda

Pera Müzesi, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) işbirliğiyle, 16 Eylül – 12 Kasım 2017 tarihleri arasında 15. İstanbul Bienali’ne ev sahipliği yapıyor. Müzede 17 sanatçının eserleri yer alıyor.