Kaçan Kurtulur – Hayat

Yönetmen: Jean-Luc Godard
Oyuncular : Isabelle Huppert, Jacques Dutronc, Nathalie Baye
Fransa , 87’, 1980, renkli Fransızca,
Türkçe altyazıyla

Godard’ın on yıllık video deneyiminden sonra selüloit filme dönmesi bir bakıma zorunlu idi: projelerini gerçekleştirmesi için gereken finansman kaynakları kurumaktaydı ve kendisinin de kabul ettiği gibi ticari sinema dünyasına geri dönmek için kullanacağı geçişi film sağlayacaktı. Ancak bir başka videoda, yıllar içindeki en kişisel işi olan, anlatıya dönüşünden çok verdiği kan dondurucu otobiyografik duygular ile – Dutronc, “Godard” adında egoist, yılgın bir video film yapımcısını canlandırır. Önceki temaların bu filmin ışığında yeniden hayata dönmesi (özellikle de fahişeliğin) asla bir geri dönüş olmayıp, artık orta yaşlarına gelmiş, cinselliklerinden uzaklaşmış, ‘işlerinde’ tatmin olmayan, yeni cinsel ve siyasi düzenle başa çıkma niyetleri olmayan erkeklerden oluşan bir kuşak hakkında itiraflar içeren bir fantezidir. Bundan daha cesur bir projeyi hayal etmek zor olacaktır; daha da zoru Godard’ı yirmi yıldan fazla süredir sürünün başı yapan zeki üslubu ve akıldan çıkmayan zerafetine denk gerçekleştirilmiş bir örnek bulmaktır.

Isabelle Huppert / SıraDişi

Kaçan Kurtulur – Hayat

Isabelle Huppert / SıraDişi

Sil Baştan

Isabelle Huppert / SıraDişi

Seremoni

Isabelle Huppert / SıraDişi

Isabelle Huppert:
Yaşam Boyu Oynamak

Isabelle Huppert / SıraDişi

Loulou

Isabelle Huppert / SıraDişi

Bir Kadın Meselesi

Isabelle Huppert / SıraDişi

Beyaz İnsan

Kaçan Kurtulur – Hayat

Pera Müzesi’nin Genç Sergileri

Pera Müzesi’nin Genç Sergileri

Pera Müzesi’nin sergiler ekibinden Begüm Akkoyunlu ve Tania Bahar ilk açıldığımız günden bu yana süregelen ve artık bir gelenek halini alan “Genç Sergiler”in hikâyesini Pera Müzesi Blog için anlatıyor!

Tigran Mansurian ile bir söyleşi - Nairi Galstanian

Tigran Mansurian ile bir söyleşi - Nairi Galstanian

 Dünya çapında yankı bulan film üzerine Andrey Tarkovski, Parajanov’u “bir dahi” olarak nitelendirirken Michelangelo Antonioni ise “çarpıcı, mükemmel bir güzellik” olarak tanımladığı filme ilişkin, “Bana kalırsa Parajanov, dünyanın en iyi yönetmenlerinden biri” değerlendirmesinde bulundu. Filmin müziklerini besteleyen ve bu vesileyle yeni, müzikal bir dil icat eden Ermeni besteci Tigran Mansurian ise, Sayat-Nova’yı “evrensel bir öneme sahip, olağanüstü bir olay” olarak tanımladı.

Oryantalist Resimlerde İstanbul Boğazı

Oryantalist Resimlerde İstanbul Boğazı

Kenti kuzeyden güneye bölen, iki kıtayı ayıran, İstanbul’u batılı ressamlar için çok özel kılan Boğaz, batılı ressamlar için kentin en pitoresk görünümlerini sunar. Kimi zaman, örneğin Ziem’in resimlerinde olduğu gibi masalsı bir İstanbul atmosferi yaratırken en önemli unsurlardan biri Boğaz’dır.