Örtünmenin Modası / Paskalya Karmaşası / Uçsuz Bucaksız / Matilde / Sinekkaydı / Nabız

Örtünmenin Modası

İngiltere, 2013, Blu-Ray, Renkli, 5’, Arapça, İngilizce, İngilizce Altyazılı
Yönetmen: Nada Al-Hudaid

Belgesel, Batılı giyim ile muhafazakâr/dini giyimi başarılı bir şekilde kaynaştıran, muhafazakâr giyime lüks moda içinde bir alan açan, koleksiyonları moda haftalarında yoğun ilgi gören bir modacı olarak Brajis Chohan’ın portresi. Örtünmenin konsept ve pazarına içerden bir bakış...

Paskalya Karmaşası

Polonya, 2013, Blu-Ray, Renkli, 30’, Lehçe, İngilizce Altyazılı
Yönetmen: Julia Kolberger

Ursula kızı ve onun yeni nişanlısı için geleneksel Paskalya kahvaltısı hazırlar. Heyecanla beklediği kızının nişanlısının kızından otuz yaş büyük bir adam olduğunu gördüğünde, o gün Ursula için hayatının en berbat gününe dönüşür...

Uçsuz Bucaksız

Hırvatistan, 2014, Blu-Ray, Renkli, 11’, Diyalogsuz
Yönetmen: Lea Vidakovic

Bir kurt avcısı, porselen dükkânı sahibi bir kadın, bilim insanı erkek kardeşler, bir fok balığı, bir oğlan ve bir müzik kutusu… Geniş ve kasvetli bir manzarayla birbirinden ayrılan, özlemle dolu odalarında altı karakter. Aşk, derin düşünceler ve kendi kendini imha üzerine dört hikâye...

Matilde

Meksika, 2012, Blu-Ray, Renkli, 8’, İspanyolca, İngilizce Altyazılı
Yönetmen: Laura A. Martínez Hinojosa

Matilde 72 yaşında, ölümden başka yapacak bir şeyinin olmadığını fark eder ve bekler. Günlerini Guanajuato şehrinde, eski bir otobüsün penceresinde düşüncelere dalarak geçirir. Ta ki öngörülemez olanla karşılana dek...

Sinekkaydı

Fransa, 2014, Blu-Ray, Renkli, 4’, Diyalogsuz
Yönetmen: Lucie Rico

Her kadının hayatında, temiz bir jilete ve kabul edilmeye ihtiyaç duyduğu bir dönem vardır...

Nabız

İskoçya, İngiltere, 2014, Blu-Ray, Siyah-Beyaz, 15’, Diyalogsuz
Yönetmen: Ruth Paxton

Kraliyet Flarmoni Topluluğu’nun İngiliz/Bulgar sanatçı Dobrinka Tabakova ve İskoç yönetmen Ruth Paxton’u biraraya getirmesi ile ortaya çıkan Nabız, 2014 Yeni Müzik Bienali için hazırlanan yeni bir partisyon ve film olan özgün bir çalışmadır.

13. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Katharina Blum’un Çiğnenen Onuru

13. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Bobinlerle Tarih Yazan Kadınlar

13. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Ceset Dökmek Yasaktır / Kordelya / Hüzünlü Canavarlar

13. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Vulva 3.0

13. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Guatemala: Gizli Soykırım

13. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Kiki / Yeni Hayatlar / Masmavi Gökyüzü / #KaltakYürüyüşüNY / Kuzen Bert / Kırkayak ve Kaplumbağa

13. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Bir Fincan Türk Kahvesi / Karalama / Çocuk Oyuncağı / Ziazan

13. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Örtünmenin Modası / Paskalya Karmaşası / Uçsuz Bucaksız / Matilde / Sinekkaydı / Nabız

13. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Parça Başı Ostim

13. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Marussia

13. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Diyar

13. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Mavi Dalga

Antalya’nın Yetiştirdiği Genç Sanatçılar

Antalya’nın Yetiştirdiği Genç Sanatçılar

Pera Müzesi Blog, N’olmuş? işbirliğiyle hazırlanan yazı dizisi devam ediyor. Kendilerini; “Bilindik N’olmuş? sorusunu her gün yeniden soruyor, karşımıza çıkan sayısız beklenmedik cevabı sizlerle paylaşıyoruz.

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize. 

Deniz Sefası

Deniz Sefası

Deniz hamamından plaja geçiş ise bir devrim niteliğindeydi. Rus ihtilalinde ülkelerinden kaçan Beyaz Ruslar, İstanbul’da pek çok dönüşüme neden olmuşlardı, bunlardan en önemlisi de halkın denizle buluşmasına vesile olan plaj alışkanlıklarıydı. 1920’lerden itibaren deniz hamamları evrilerek yerlerini yavaş yavaş kadın ve erkeğin beraber denize girebildiği plajlara bıraktı. Bu blog yazımızda İstanbul’un plajlarını ve onların özelliklerini ele alıyoruz.