Guatemala: Gizli Soykırım

  • 18 Mart 2015 / 13.00
  • 19 Mart 2015 / 15.00

2014, DigiBeta, Renkli, 60’, Maya Dili, İspanyolca, İspanyolca, İngilizce Altyazılı, İspanya
Yönetmen: Eva Vilamala, Senaryo: Eva Vilamala, Görüntü Yönetmeni: Eva Vilamala, Mireia Sallarès, Kurgu: Eva Vilamala, Ses: Idea Sonora, Müzik: Paulo Alvarado, Yapım: Photographic Social Vision

Guatemala’da, 1960 yılından 1966 yılına kadar, Mayaların ağırlıklı olduğu yerlerdeki sistematik baskı ve katliamların ardında iki yüz binden fazla ölü kalmıştır. Fotoğrafçı Miquel Dewever-Plana mezardan çıkarma süreçleri ve tanıklıklarını filmin de adını aldığı kitapta toplar. Yıllar sonra Mayalar kendi hikâyeleri olan bu kitap için geri döner…

13. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Katharina Blum’un Çiğnenen Onuru

13. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Bobinlerle Tarih Yazan Kadınlar

13. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Ceset Dökmek Yasaktır / Kordelya / Hüzünlü Canavarlar

13. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Vulva 3.0

13. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Guatemala: Gizli Soykırım

13. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Kiki / Yeni Hayatlar / Masmavi Gökyüzü / #KaltakYürüyüşüNY / Kuzen Bert / Kırkayak ve Kaplumbağa

13. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Bir Fincan Türk Kahvesi / Karalama / Çocuk Oyuncağı / Ziazan

13. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Örtünmenin Modası / Paskalya Karmaşası / Uçsuz Bucaksız / Matilde / Sinekkaydı / Nabız

13. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Parça Başı Ostim

13. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Marussia

13. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Diyar

13. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Mavi Dalga

Kitsch ve Kitle Kültürü <br>  Umberto Eco

Kitsch ve Kitle Kültürü
Umberto Eco

Doğrudan bir etkiyi amaçlayan bir iletişim olarak Kitsch'in tanımı, kuşkusuz, onu kitle kültürü ile özdeşleştirmeye ve avantgarde'ın öne sürmüş olduğu "yüksek" kültürler diyalektik bir karşıtlık içine koymaya yardımcı olmuştur. 

Sonsuz bir ihtimal olarak Mavi

Sonsuz bir ihtimal olarak Mavi

Yves Klein’ın mavi pigmentlerini akla getiren bir rengin perdeyi boylu boyunca kapladığını düşünün. Neredeyse 80 dakika boyunca mavinin tonlarında en ufak bir oynama olmasa bile, zihnimiz durduğu yerde durmuyor. Sabit bir maviliğe ne kadar uzun süre bakabiliriz? Mavi tonlar titreyerek, kendi gölgelerini yaratarak bize oyunlar oynamaz mı? Maviden gözlerimiz kamaşmaz mı?

Hafıza  Anılar İnşa Etmek / Anı Odası / Ölümü Anımsa

Hafıza Anılar İnşa Etmek / Anı Odası / Ölümü Anımsa

Her hafıza bir iç hikâyeyi anlatır; her koleksiyonun da bir iç hikâyesi vardır. Koleksiyon; sanatçı, izleyici, koleksiyoner gibi pek çok farklı hafızanın, hikâyenin birbiri içine geçtiği yerdir.