Polonya Deneysel Canlandırma Sineması 1

  • 12 Nisan 2014 / 11.00
  • 13 Nisan 2014 / 16.00

  • Göz ve Kulak / 1944-45 / Yön. Franciszka Themerson & Stefan Themerson, 11’
  • Bir Zamanlar / 1957 / Yön. Walerian Borowczyk & Jan Lenica / 9’
  • Gençlik Bayrağı / 1957 / Yön. Walerian Borowczyk & Jan Lenica / 2’
  • Sineformlar 1957 / Yön. Andrzej Pawłowski / 7’
  • Orada Burada / 1957 / Yön. Andrzej Pawłowski / 6’
  • Uyurgezerler / 1958 / Yön. Mieczysław Waśkowski / 9’
  • Dinamik Dikdörtgen 1971 / Yön. Józef Robakowski / 2’
  • Bir Deneme / 1971 / Yön. Józef Robakowski / 5’
  • İblisler / 1980 / Yön. Kazimierz Urbański / 11’
  • Stomp / 1984 / Yön. Maciej Ćwiek / 7’
  • Muka / 2003 / Yön. Natalia Wilkoszewska / 3’
  • III / 2003 / Yön. Jakub Lech / 9’
  • 1-39-C / 2004 / Yön. Olga Wroniewicz / 6’

Toplam Süre 86’
(*) işareti ile belirlenen seanslar filmin yönetmeni, yapımcısı veya oyuncusunun katılımıyla yapılacaktır.

33. İstanbul Film Festivali<br> Polonya Deneysel Canlandırma Sineması

Polonya Deneysel Canlandırma Sineması 1

33. İstanbul Film Festivali<br> Polonya Deneysel Canlandırma Sineması

Polonya Deneysel Canlandırma Sineması 2

33. İstanbul Film Festivali<br> Polonya Deneysel Canlandırma Sineması

Polonya Deneysel Canlandırma Sineması 3

33. İstanbul Film Festivali<br> Polonya Deneysel Canlandırma Sineması

Söyleşi: Polonya Canlandırma Sineması

Sergey Parajanov Anlatıyor

Sergey Parajanov Anlatıyor

“Olabilecek en kötü hapishane koşullarıyla karşılaştığımda, bir seçim yapmak zorunda olduğumu anladım: ya dibe vuracaktım ya da bir sanatçı olacaktım.”

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı saray ve konak haremlerinde kahve ikramı törenle yapılırdı. Önce gümüş tatlı takımı ile tatlı (reçel) sunulur, ardından kahve ikramı başlardı. Kahve güğümü, tombak, gümüş veya pirinçten yapılmış, ortasında kor ateş bulunan ve kenarlarına takılı üç zincirden tutularak taşınan sitile oturtulurdu. Sitil örtüsü ise, yuvarlak, atlas veya kadifeden, sırma, sim, pul, hatta inci ve elmas işlemeli olurdu.

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.