Roma

  • 10 Ekim 2013 / 19.00
  • 2 Kasım 2013 / 18.00
  • 9 Kasım 2013 / 16.00

Yönetmen: Federico Fellini
Oyuncular: Peter Gonzales, Fiona Florence, Britta Barnes
İtalya, Fransa 119’, 1972, renkli
İtalyanca, Almanca, İngilizce, Fransızca, Latince ve İspanyolca, Türkçe altyazıyla


Fellini’nin Roma kentine bir övgü olan 1972 yılı yapımı bu filmi tutarlı bir anlatı sunmaktan çok uzaktır, ama ünlü İtalyan başkentini öne çıkaran imgeler ve sesler seçkisi olarak büyüleyici ve son derece keyiflidir. Biçemsel olarak Satyricon’un aşırılıklarıyla Amarcord’un nostaljisi arasında mükemmel bir köprüdür, Fellini’nin Ebedi Şehir’e duyduğu gerçek aşkı gözler önüne serer. Şehirle ilgili bir film yapan (ve başında Fellini’nin bulunduğu) bir şirketin işlerini, özyaşamöyküsel geri dönüşlerle birleştiren Roma, Fellini’nin benzersiz sinema vizyonunun yarattığı, izlenimci bir ustalık gösterisidir. Filmin her anında Fellini’nin Roma’ya (ve film yapmaya) duyduğu tutku parıldar, özellikle de hiçbir diyaloğun yer almadığı, gece şehrin içinden gürültüyle geçen ve turlarını muhteşem Kolezyumda sona erdiren motosikletlerin sekansında, yani filmin doruk noktasında. Geçmişle günümüzün bu evliliğinde Roma, sinemanın ulaşabileceği en mükemmel noktadır.

Sinemanın Kazanovası<br/>Fellini

Beyaz Şeyh

Sinemanın Kazanovası<br/>Fellini

Aylaklar

Sinemanın Kazanovası<br/>Fellini

Tatlı Hayat

Sinemanın Kazanovası<br/>Fellini

Doktor Antonio’nun Baştan Çıkışı

Sinemanın Kazanovası<br/>Fellini

Ruhların Giulietta’sı

Sinemanın Kazanovası<br/>Fellini

Şeytanın Kurbanları

Sinemanın Kazanovası<br/>Fellini

Palyaçolar

Sinemanın Kazanovası<br/>Fellini

Roma

Sinemanın Kazanovası<br/>Fellini

Ginger ve Fred

Roma

Bölgenin Hafızası

Bölgenin Hafızası

Hafıza nesneleri ilişkilendikleri coğrafyanın da hafızasını taşır. Temel maddesi toprak olan seramikler üretildikleri coğrafyaya doğrudan bağlanır: Toprakla birebir ilişki kuran seramik, üretildiği toprağın hafızasını da barındırır. Kütahya’nın kaolini bol, dolayısıyla da seramik üretimine elverişli toprağı burada çeşitli tekniklerin gelişmesine ve seramik atölyelerinin kurulmasına sebep olmuştur.

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”