Serbest Düşüş

  • 10 Aralık 2017 / 17.00
  • 16 Aralık 2017 / 12.00

Yönetmen: György Pálfi
Oyuncular: Piroska Molnár, Miklós Benedek, Attila Menszátor-Héresz, Tamás Jordán
Macaristan, Güney Kore, Fransa, 2014, 80', renkli
Macarca; Türkçe altyazılı
 
Yaşlı bir kadın, tıklım tıklım dolu evini paylaştığı tepkisiz kocasına, “Ne çayı istiyorsun? Nane var” diye mırıldanıyor. Sonra apartmanın çatısına çıkıp sisler altındaki Budapeşte’nin kararmakta olan göğüne bakıyor. Ve atlıyor. Kadın pencerelerin önünden geçerken diğer daireleri kısa birer an için görüyoruz – ama bunları sonra arka arkaya tekrar ve bu kez yeterince uzun süre göreceğiz. Hikayeler her ne kadar birbirinden belirgin biçimde ayrılıyorsa da çeşitli paralellikler de arz ediyorlar. Bu son derece yaratıcı, ince ayarları yapılmış ve aynı zamanda alçakgönüllü film, kışkırtıcı fikirler dile getiriyor ama hiçbir açıdan en ufak bir yüzeysel meseleye yol açmıyor.
 

Beden ve Ruh <br> Orta Avrupa Filmleri

Papatyalar

Beden ve Ruh <br> Orta Avrupa Filmleri

‘Özgür’ Sinemadan Kaçış

Beden ve Ruh <br> Orta Avrupa Filmleri

Bahçe

Beden ve Ruh <br> Orta Avrupa Filmleri

Zevk Komplocuları

Beden ve Ruh <br> Orta Avrupa Filmleri

Hayattan Sonra

Beden ve Ruh <br> Orta Avrupa Filmleri

Serbest Düşüş

Beden ve Ruh <br> Orta Avrupa Filmleri

Keçi

Beden ve Ruh <br> Orta Avrupa Filmleri

Beş Ekim

Beden ve Ruh <br> Orta Avrupa Filmleri

Ben, Olga Hepnarová

Beden ve Ruh <br> Orta Avrupa Filmleri

Birliktelik

Beden ve Ruh <br> Orta Avrupa Filmleri

Küçük Liman

Beden ve Ruh <br> Orta Avrupa Filmleri

Beden ve Ruh

Beden ve Ruh <br> Orta Avrupa Filmleri

Işın

Serbest Düşüş

Charlotte Wells’ten Bir Not

Charlotte Wells’ten Bir Not

Hafıza güvenilmesi güç bir şeydir: ayrıntılar belirsizleşir ve öngörülemez bir hâl alır. Hatırlamak için gayret ettikçe daha az şey görürsünüz. Kendisini durmadan çürüten bir hafızanın anısı... Son zamanlarda kendimi, duyguların daha dirençli olduğu noktasında ikna etmeye çalışırken buluyorum; ne var ki bu, epey zor bir iş.

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.