Ben, Olga Hepnarová

  • 13 Aralık 2017 / 19.00
  • 27 Aralık 2017 / 19.00

Directors: Petr Kazda, Tomás Weinreb
Oyuncular: Michalina Olszanska, Martin Pechlát, Klára Melísková, Marika Soposká
Çekya, Polonya, Fransa, Slovakya, 2016, 105', siyah-beyaz
Çekçe; Türkçe altyazılı
 
 
İncelikle işlenmiş ve melankolik siyah-beyazla çekilmiş bu film, 10 Temmuz 1973’te, 22 yaşına henüz basmışken kiralık bir kamyonu bir grup insanın üzerine sürerek sekiz kişiyi öldüren ve böylece bir kitlesel katile dönüşen, fazlasıyla yalnız bir genç kadının kısa yaşam öyküsünü anlatıyor. Yaptıklarını itiraf ettiği mektubunda dünyadan ve kendisinden nefret ettiğini düşündüğü insanlardan intikam almak istediğini yazıyor. Akıl sağlığının bozuk olduğunun açık göstergeleri olmasına rağmen idam ediliyor ve Çekoslovakya’da kamu önünde idam edilen son kadın oluyor.
 
 

Beden ve Ruh <br> Orta Avrupa Filmleri

Papatyalar

Beden ve Ruh <br> Orta Avrupa Filmleri

‘Özgür’ Sinemadan Kaçış

Beden ve Ruh <br> Orta Avrupa Filmleri

Bahçe

Beden ve Ruh <br> Orta Avrupa Filmleri

Zevk Komplocuları

Beden ve Ruh <br> Orta Avrupa Filmleri

Hayattan Sonra

Beden ve Ruh <br> Orta Avrupa Filmleri

Serbest Düşüş

Beden ve Ruh <br> Orta Avrupa Filmleri

Keçi

Beden ve Ruh <br> Orta Avrupa Filmleri

Beş Ekim

Beden ve Ruh <br> Orta Avrupa Filmleri

Ben, Olga Hepnarová

Beden ve Ruh <br> Orta Avrupa Filmleri

Birliktelik

Beden ve Ruh <br> Orta Avrupa Filmleri

Küçük Liman

Beden ve Ruh <br> Orta Avrupa Filmleri

Beden ve Ruh

Beden ve Ruh <br> Orta Avrupa Filmleri

Işın

Ben, Olga Hepnarová

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil sergisi proje yöneticileri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley, Nick Hornby’nin edebiyat ve müziğin yollarını kesiştiren etkileyici hikâyesi Ölümüne Sadakat’i anlatıyor! 

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.