Tamamen görüntüden kayboldular

  • 7 Aralık 2019 / 15.00
  • 14 Aralık 2019 / 15.00

Yönetmen: Tom Kalin
ABD, 1989, 13', HDD, renkli
İngilizce; Türkçe altyazılı

1989 yapımı Tamamen görüntüden kayboldular, ABD hükümetinin eşcinsel erkekler, lezbiyenler ve enjektörle uyuşturucu kullanan kişilere yönelik AIDS önleme kampanyalarını finanse etmeyi açıkça reddettiği Helms Değişikliği'ne verilmiş erotik bir yanıttır. Yönetmen Tom Kalin bu çalışmasında, AIDS tanısını konmuş kişilere yönelik şefkat ve özeni yok eden ulusal korku ve histeri halini resmediyor. Kalin’in her zamanki görsel zerafetini sergilediği bu görüntüler AIDS krizine, tutkuyu ve cinselliği de gözardı etmeyen, sağduyulu ve insani bir yanıt verme gereğinin altını çiziyor.

Bu program kapsamındaki Pera Film gösterim ve etkinlikleri ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır. Yasal düzenlemeler uyarınca aksi belirtilmediği sürece tüm film gösterimlerimiz 18+ uygulamasına tabidir.

Buradayım! III<br>Dünya AIDS Günü

Tamamen görüntüden kayboldular

Buradayım! III<br>Dünya AIDS Günü

Görün(mey)en Kadınlar

Buradayım! III<br>Dünya AIDS Günü

Kandaki Deniz

Buradayım! III<br>Dünya AIDS Günü

Hatırlıyorum: Joe Brainard Hakkında Bir Film

Buradayım! III<br>Dünya AIDS Günü

Yeni Başlıyor

Türkiye’den Jameel Ödülü’ne Aday Olmuş Beş Sanatçı

Türkiye’den Jameel Ödülü’ne Aday Olmuş Beş Sanatçı

Pera Müzesi Blog, N’olmuş? işbirliğiyle hazırlanan yazı dizisi devam ediyor. Kendilerini; “Bilindik N’olmuş? sorusunu her gün yeniden soruyor, karşımıza çıkan sayısız beklenmedik cevabı sizlerle paylaşıyoruz

Mersad Berber Eserlerinde At Figürü

Mersad Berber Eserlerinde At Figürü

Mersad Berber (1940-2012), Bosna-Hersek ve Yugoslav sanatının 20. yüzyılın ikinci yarısındaki en önemli temsilcilerinden biridir. İfade gücü ve eşsiz yeteneği sayesinde yerel sanat çevresini çağdaş Avrupa ve dünya sanatının bir parçası haline getiren Berber, Bosna-Hersek’in çağdaş kültür tarihinde son derece dinamik bir döneminde yaşamıştır.

Ressamların Gözünden Osmanlı’da Kadın Giyimi

Ressamların Gözünden Osmanlı’da Kadın Giyimi

Yabancılara kapalı bir dünya olduğundan Harem’deki kadınların yaşantısı batılı ressamların ve sanat tüketicisinin en çok ilgisini çeken konulardan olmuştur.