Tutkular

  • 6 Mart 2016 / 14.00
  • 8 Mart 2016 / 19.00

Yönetmen: Kira Muratova
Oyuncular: Svetlana Kolenda, Renata Litvinova, Albina Skarga
Rusya, 1994, 111’, renkli
Rusça; Türkçe altyazıyla

Muratova’nın en sıradışı filmi olan Tutkular, Rusya’daki en popüler filmi oldu ve hatta 1994’te Nikka (Rus Oscarı) En İyi Film Ödülü’nü kazandı. Sirk performansçısı Violetta, kötü bir şekilde düşünce hastaneye yatırılan jokey Sasha’yla tanışıyor. Ona ve daha çok da arkadaşlarına tutuluyor, onların atlara ve at yarışı dünyasına olan bağlılıkları Violetta’ya çok ilginç geliyor. Yeni arkadaşlarını Orta Asya’da bir aygır harasında ziyaret etmeye karar veriyor; görünürdeki amacı, sirkte başlatmayı umduğu yeni bir at gösterisi için kendine bir partner bulmak, ama aslında onları ve dünyalarını merak ediyor. Hafif gerçeküstü bir yanı olan Tutkular, günlük gerçeklikle yan yana varlığını sürdüren ve zaman zaman ona karışan bir tür altkültürün etkili ve gözleme dayanan bir portresi. Muratova bu filmde, en büyük tutkularından biri olan hayvanlarla uzun uzun çalışma fırsatı bulmuş olmaktan ne kadar hoşlandığından söz eder.

Kira Muratova <br/>Gölgede Kalan Aşk

Kısa Karşılaşmalar

Kira Muratova <br/>Gölgede Kalan Aşk

Tutkular

Kira Muratova <br/>Gölgede Kalan Aşk

Astenik Sendrom

Kira Muratova <br/>Gölgede Kalan Aşk

Akortçu

Kira Muratova <br/>Gölgede Kalan Aşk

Üç Hikaye

Kira Muratova <br/>Gölgede Kalan Aşk

Çehov’un Motifleri

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor. 

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil sergisi proje yöneticileri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley, Nick Hornby’nin edebiyat ve müziğin yollarını kesiştiren etkileyici hikâyesi Ölümüne Sadakat’i anlatıyor! 

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.