}

Kısa Karşılaşmalar

  • 5 Mart 2016 / 19:00
  • 11 Mart 2016 / 18:00

Yönetmen: Kira Muratova
Oyuncular: Vladimir Vysotskii, Kira Muratova, Nina Ruslanova, Elena Bazilskaya, Aleksei Glazyrin
Sovyetler Birliği, 1968, 96’, siyah-beyaz
Rusça; Türkçe altyazıyla

Kira Muratova, etkileyici ilk filminde taşradaki bir Sovyet kasabasında yerel konut ofisi müdürü Valentina’yı oynuyor. Araştırma gezileri sırasında zaman zaman kasabaya yolu düşen serbest ruhlu Maxim’le Valentina’nın bir süredir devam eden bir ilişkisi var. Valentina, köylü kızı Nadya’yı hizmetçi olarak işe alıyor, ama onun da bir gezi sırasında Maxim’le ilişkiye girmiş olduğunu bilmiyor. Bu karakterlerin yaşamları, anıları ve arzuları Muratova’nın incelikli ve karmaşık montajıyla bir araya örülüyor, geriye dönüşlerle iki kadının da Maxim’i nasıl idealize ettiği gösteriliyor – Maxim’i, o dönemde “Rus Bob Dylan’ı” olarak görülen ve ilahi benzeri yeraltı şarkıları söyleyen Vladimir Vysotsky canlandırıyor. Glasnost dönemine dek yasaklanan ve rafa kaldırılan film, günlük Sovyet yaşamına yönelttiği korkusuz bakış ve serbest ahlak yaklaşımıyla sansür yetkililerini çok rahatsız etmişti. Muratova bu filmde korkunç konutları, kamu tesislerinin yokluğunu, şanslarını şehirde denemek için kırsalı terk etmiş genç işçilerin büyüyen umarsızlığını kararlı bir biçimde yansıtıyor.

Kira Muratova <br/>Gölgede Kalan Aşk

Kısa Karşılaşmalar

Kira Muratova <br/>Gölgede Kalan Aşk

Tutkular

Kira Muratova <br/>Gölgede Kalan Aşk

Astenik Sendrom

Kira Muratova <br/>Gölgede Kalan Aşk

Akortçu

Kira Muratova <br/>Gölgede Kalan Aşk

Üç Hikaye

Kira Muratova <br/>Gölgede Kalan Aşk

Çehov’un Motifleri

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Sergey Parajanov Anlatıyor

Sergey Parajanov Anlatıyor

“Olabilecek en kötü hapishane koşullarıyla karşılaştığımda, bir seçim yapmak zorunda olduğumu anladım: ya dibe vuracaktım ya da bir sanatçı olacaktım.”

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”